سرپرست شرکت آبفا استان زنجان خبر داد:

اجرای ۷ طرح آبرسانی در شهرستان سلطانیه

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: 7 طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال در شهرستان سلطانیه آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان زنجان؛ «علی محمد نادرخانی» اظهار کرد: با اجرای این طرح ها جمعیتی افزون بر ۳۰۰۰ نفر از خدمات تامین آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.

وی افزود: احداث مخزن ذخیره آب روستای شکور آباد با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست که با مشارکت خیرین در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: پیش از این ۴ کیلومتر خط انتقال و تجهیز چاه آب شکور آباد نیز انجام شده بود.

وی گفت: رفع تنش آبی در روستای خرمدرق از توابع شهرستان سلطانیه نیز شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث ۷۰۰ متر خط انتقال با مشارکت خیرین با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های آبرسانی آماده بهره برداری است.

وی به حفر یک رشته قنات، احداث ۷۰۰ متر خط انتقال، نصب یک دستگاه کلر زن، برق رسانی و تجهیز چاه آب روستای برنقور نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت دهیاری و خیرین اجرا شده است.

نادرخانی گفت: طرح آبرسانی به روستای چمه شامل احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰ متر مکعب و احداث ۲ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۸ میلیارد ریال از دیگر طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان سلطانیه است که با مشارکت اهالی اجرایی شده است.

این مسئول یادآورد شد: طرح آبرسانی به روستای کردرق در شهرستان سلطانیه نیز با وارد مدار کردن چاه قدیم روستا با دبی ۱ لیتر بر ثانیه، احداث ۷۰۰ متر خط انتقال و برق رسانی به چاه روستا با اعتبار ۴ میلیارد ریال نیز با مشارکت خیرین اجرایی و تکمیل شده است.

وی گفت: احداث مخزن ذخیره آب روستای قیاسیه نیز با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از جمله طرح های است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.