اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زنجان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار می شد گفت: شرکت آبفا استان زنجان در تعامل با تیم جدید مدیریت شهرداری زنجان، امسال اجرای 50 کیلومتر شبکه فاضلاب را در دست اجرا دارد.

«علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: اجرای شبکه فاضلاب در هر شهری به مثابه عمل جراحی در آن شهر بوده که نیازمند تعامل دستگاه های ذی ربط و صبر و شکیبایی مردم می باشد.

وی افزود: هم اکنون ۷ پیمانکار در هفت جبهه از شهر زنجان در حال اجرای شبکه فاضلاب بوده و این عملیات در شهرک الهیه، گلشهر، منظریه، لاله، محدوده رختشویخانه، شهرک قائم، بخش های باقیمانده الهیه، محدوده زینبیه و هسته مرکزی شهر جریان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه بیان داشت: پیش از این از سال ۹۴ تا سال ۹۸ با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و به روش فاینانس جاری، ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر زنجان اجرا شده بود.

این مسئول پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را مطمئن ترین منبع تامین آب معرفی کرده و گفت: پساب فاضلاب تا زمانی که مدنیت وجود دارد به عنوان یک منبع آب پایدار برای بشر وجود خواهد داشت.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۹ درصد حجم فاضلاب از آب تشکیل شده و تصفیه این گنج سیاه از اهمیت بسزایی برخوردار است که در استان زنجان نیز صنعت تصفیه فاضلاب در ۷ شهر و ۳ روستای این استان یا در مدار بهره برداری بوده و یا در دست اجرا می باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت شهر زنجان و ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند.