در قالب طرح جهاد آبرسانی صورت می‌گیرد؛

اجرای ۳۱ پروژه آبرسانی به روستاهای محروم همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی، 31 پروژه به منظور تأمین آب روستاهای محروم این استان فعال است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فرهاد بختیاری‌فر” با اشاره به پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همدان گفت: این طرح برای ۱۶۰ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای محروم استان در دست اجرا قرار دارد.
وی افزود: حفر و تجهیز ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه، احداث ۸ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه، طراحی و ایجاد ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، احداث حدود ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در ۵۴ باب و اصلاح و توسعه ۱۸۲ کیلومتر شبکه توزیع آب برای آبرسانی به این تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای عشاق به بهره‌برداری رسیده ضمن اینکه عملیات اجرایی احداث مخزن ۶۰۰ متر مکعبی روستای ارزانفود و سه باب مخزن در روستاهای کندتپه، قوره‌جینه و جزوان – مجتمع عظیم دره نیز به اتمام رسیده است.
بختیاری‌فر با بیان اینکه عملیات احداث حدود ۲۰۰۰ متر مکعب مخزن دیگر نیز در روستای ده موسی نهاوند، آرتیمان و اشتران تویسرکان، پرورق و نورآباد کبودرآهنگ و پیر ملو و کمک اولیا و سفلی اسدآباد در حال انجام است، اضافه کرد: همچنین در راستای تامین آب برخی روستاها نیز تاکنون عملیات اجرایی ۱۷ حلقه چاه در روستاهای شهرستان فامنین، تویسرکان، رزن و کبودرآهنگ در حال اجراست که عملیات ۱۰ حلقه از آنها به اتمام رسیده است.
وی در ادامه افزود: عملیات اصلاح شبکه توزیع آب و اجرای خطوط انتقال منابع و مخازن یاد شده در شهرستان‌های کبودرآهنگ، تویسرکان نیز آغاز شده است.
این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر قرارداد اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور با تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.