۲۵۰ پروژه تامین آب پایدار در یزد

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد از اجراي بيش از 250 پروژه به منظور ارائه خدمات تامين آب پايدار و همچنین توسعه تأسيسات اين شركت خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد از اجرای بیش از ۲۵۰ پروژه به منظور ارائه خدمات تامین آب پایدار و همچنین توسعه تأسیسات این شرکت خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جلال علمدار” با اشاره به بزرگترین طرح اجرایی وزارت نیرو که به منظور تأمین آب پایدار و رفع تنش‌های آبی عملیات اجرایی آن از سال گذشته همزمان در کل کشور به اجرا درآمد، بیان کرد: در قالب این طرح ۵۸ روستای یزد با اعتبار ۱۳۲۰ میلیارد ریال آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۷۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب برای ۶ مجتمع آبرسانی مشتمل بر ۵۸ روستا با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد اضافه کرد: همچنین طرح آبرسانی به روستاهای اکرمیه، اکرم‌آباد و حسن‌آباد بخش مرکزی شهرستان یزد با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال نیز در حال اجرا قرار دارد.

علمدار، یکی از دغدغه‌های شرکت آبفای استان یزد را تأمین آب با کیفیت و توزیع عادلانه در نقاط مختلف این استان دانست و افزود: استان یزد تشنه‌ و نیاز به چاره‌ اندیشی دارد، این شرکت در پیک مصرف بیش از ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه روزانه با کمبود آب مواجه است.

وی در پایان، از پیش‌بینی تابستانی کم‌آب و سخت در استان کویری یزد خبر داد.