اجرای ۲ طرح عمرانی جهت تأمین آب پایدار شهر سوران در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح تأمین آب پایدار شهر و تعدادی از روستاهای سوران از سد نیز در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “علیرضا قاسمی” با بیان اینکه، شهر سوران با جمعیت ۱۵ هزار نفر در حال حاضر از چاه‌های اطراف شهر تأمین آب می‌شود، تصریح کرد: در راستای کاهش تنش آبی شهر سوران که به دلیل از دست دادن منابع آب زیرزمینی منطقه طی چند سال اخیر با کاهش آبدهی چاه‌های در مدار بهره‌برداری مواجه شده بود، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب از مخزن ۲۰۰۰ به ۱۰۰۰ به طول ۴ کیلومتر عملیاتی شده، که بخشی از تنش آبی این شهر از این طریق کنترل خواهد شد.
وی افزود: تأمین آب پایدار شهر سوران و تعدادی از روستاهای منطقه از سد ماشکید سفلی در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد که توسط شرکت آب نیرو در حال اجرا است.
وی در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۰ روستایی سوران گفت: منطقه کناری که تنها دشت دارای پتانسیل برداشت آب در منطقه است، به عنوان منبع تأمین آب ۱۰۰ روستا مطالعه و هم‌اکنون عملیات آبرسانی به این مجتمع با اجرای خطوط انتقال فرعی در دستور کار قرار دارد، تاکنون کلیه خطوط انتقال اصلی این طرح تکمیل و مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب نیز احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح‌های آبرسانی در آستانه بهره‌برداری گفت: تکمیل طرح تأمین آب مجتمع پسکوه با بیش از ۴ هزار نفر جمعیت در مراحل نهایی قرار دارد که این طرح نیز به دلیل تداوم پدیده خشکسالی و کاهش آبدهی چاه‌های موجود عملیاتی شد.

قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۸ روستای این شهرستان از آب شرب بهره‌مند شدند، از آبرسانی به ۶ روستای دیگر تا پایان سال خبر داد.