اجرای ۲۵۰ طرح آب و فاضلاب در استان یزد

بالغ بر ۲۵۰ طرح کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی در استان یزد در حال اجراست.

به گزارش برقآب، استان یزد با اجرای بیش از ۲۵۰ طرح آب و فاضلاب، در حال توسعه و بهبود بخش زندگی شهروندان است. این طرح‌ها شامل طرح‌های کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومانی می‌باشند. این طرح‌ها علاوه بر تامین و ذخیره سازی آب، در نتیجه احداث بیش از ۱۹۰ هزار مترمکعب مخزن در شهرها و مناطق مختلف استان نقش مهمی در پایداری آب خواهند داشت. همچنین طرح آبرسانی به ۵۸ روستای استان نیز با همکاری قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در سپاه الغدیر در حال اجرا است.

طرح‌های آماده بهره برداری در استان یزد

در استان یزد، طرح‌های دیگری نیز در حال اجرا هستند که به زودی بهره برداری خواهند شد. این طرح‌ها شامل احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی آب در یزد، احداث خط انتقال پساب سبز آبرسان و طرح انتقال پساب به معدن سرب و روی مهدی آباد و سد مخزنی هرات می‌باشند. این طرح‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجرا هستند و بزودی بهره‌برداری خواهند شد.

سرمایه گذاری در طرح‌های آب و فاضلاب استان یزد

برای اجرای این طرح‌ها در استان یزد، بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. با این حال، برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. بنابراین، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه آب و فاضلاب در استان یزد انجام شده و باعث بهبود وضعیت امکانات آبی و فاضلابی در این منطقه شده است.

طرح‌های آینده در حوزه آب و فاضلاب استان یزد

علاوه بر طرح‌های در دست اجرا، در آینده نیز طرح‌های جدیدی در حوزه آب و فاضلاب برای استان یزد پیش‌بینی می‌شود. برنامه‌ریزی جدید نیز به منظور بهبود و توسعه امکانات آبی و فاضلابی در نظر گرفته شده است. این طرح‌ها به منظور تامین نیاز‌های آبی شهروندان و توسعه پایداری این استان ارائه خواهند شد. به همین منظور، سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام خواهد شد تا باعث بهبود وضعیت آب و فاضلاب استان یزد گردد.