اجرای پروژه جمع‌آوری فاضلاب دماوند در انتظار تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان دماوند گفت: در حال اخذ مجوز دریافت اعتبارات عمرانی ملی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب شهرستان دماوند هستیم و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد. محمدرضا بختیاری افزود: امیدواریم اعضای […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان دماوند گفت: در حال اخذ مجوز دریافت اعتبارات عمرانی ملی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب شهرستان دماوند هستیم و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

محمدرضا بختیاری افزود: امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی شهر نیز در صدور مجوزهای حفاری طرح جمع‌آوری و ایجاد شبکه فاضلاب تعامل و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بختیاری ادامه داد: مطالعات اجرای انتقال آب از دو محور دلیچای و سد لار انجام شده است و با اجرای آن در سال‌های آینده تمامی شهرهای شهرستان دماوند زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

‌هم‌چنین فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع شبکه فاضلاب، نگرانی‌هایی در خصوص چالش‌های به‌وجودآمده در مورد طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب در دماوند و اجرانشدن این طرح در رودهن وجود دارد که باید تصمیمات لازم برای اجرای درست طرح انجام شود.

مهدی حیدری افزود: هر روز تأخیر در اجرای پروژه فاضلاب در دماوند و رودهن، سلامت آب شهروندان تهرانی که از منبع سد ماملو تامین می‌شود را به خطر خواهد انداخت.

در ادامه سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اعتبار این پروژه در سال گذشته هشت میلیارد تومان بود که به طور کامل تخصیص نیافته است، اظهار داشت: این طرح پروژه‌ای ملی است و از این رو در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده و در ادامه نیز تلاش ما بر استفاده از اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.