اجرای پروژه آبرسانی به بیش از هزار و ۵۰۰ روستایی در شهرستان جوانرود

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود از پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان با جمعیت بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، غفار صالحی به تشریح وضعیت آب شرب مجتمع بانی عزیز پرداخت و گفت: آب این مجتمع از سه دهنه چشمه تامین می شود که با توجه به کاهش نزولات آسمانی طی چند سال اخیر این چشمه ها با کاهش آبدهی و گاهاً خشکی مواجه شدند.

به گفته صالحی با کاهش آبدهی چشمه های تامین آب شرب مجتمع بانی عزیز و افت فشار و قطع آب در روستاهای تحت پوشش آن، امور آبفا شهرستان جوانرود در گام اول آبرسانی سیار به این روستاها و حفر یک حلقه چاه دستی را آغاز نمود، همچنین حفر یک حلقه چاه آهکی به عمق ۴۵۰ متر به عنوان اصلی ترین اقدام این امور به منظور تامین بلند مدت آب مجتمع در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود افزود: این پروژه با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال انجام است و پس از بهره برداری از آن اهالی ۶ روستای تحت پوشش مجتمع با جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

صالحی در پایان خاطر نشان ساخت: در خواست ما از مردم شریف شهرستان این است که با رعایت الگوی صحیح مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری همچون شستشوی حیاط، پارکینک و … با آب شرب علاوه بر جلوگیری از افت فشار و قطعی آب، همکاری لازم را با پرسنل این امور داشته باشند.

مجتمع بانی عزیز با ۶ روستای تحت پوشش و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر در ۴۵ کیلومتری شهر جوانرود قرار دارد.