توسط شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار شد :

اجرای مانور پدافند غیر عامل  و مدیریت بحران در پست ۴۰۰ کیلوولت میامی

همزمان با هفته پدافند غیر عامل و به منظور آمادگی بهتر و مقابله بهنگام، مانور پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در پست 400 کیلوولت میامی برگزار شد .

این مانور با همکاری نیروهای عملیاتی شرکت ها ، سازمان ها و نهادهای مرتبط و با فرض بروز حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی بواسطه خرابکاری در یکی از ترانس های تغذیه داخلی در محل این پست برگزار گردید.

مانور فوق با حضور فرماندار میامی، یگان ویژه نیروی انتظامی و سپاه میامی،  مرکز اورژانس و سازمان آتش نشانی و شرکت تعمیرات و نگهداری تانش، مدیریت امور برق شهرستان میامی و شرکت گاز ، بر اساس سناریوهای از پیش تعیین شده و با نظارت معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید که طی آن ، اقدامات لازم به منظور مهار و به حداقل رساندن خسارات ناشی از حادثه در تجهیزات پست از سوی عوامل مرتبط ، پس از تخریب و  آتش سوزی یکی از ترانس های تغذیه داخلی پست توسط یک عامل نفوذی به انجام رسید.

مهندس سید محمد اشرفی، رئیس اداره نظارت امور انتقال شرق معاونت بهره برداری و مسئول اجرایی و فرمانده حادثه این مانور، با اشاره به اهداف برگزاری این مانور بیان داشت : تمرین و آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت  در مواجه با شرایط اضطراری –  تمرین و آمادگی تیم های عملیاتی و pm برای کار گروهی و تیم های عملیاتی برون سازمانی –  تمرین و اجرای اعمال فرماندهی واحد ICS در شرایط بحران -سنجش میزان استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های کاری پیمانکاران- ارزیابی نیروهای درون و برون سازمانی برای شرایط بحران و مستندسازی ، انتقال دانش و تجربیات و آموزش به سایر همکاران  از اهداف برگزاری این مانور می باشد.

وی با بیان نتایج مفید این مانور گفت : مدیریت این مانور با محوریت فرمانده حادثه انجام گرفت که طی آن تمامی تیم های عملیاتی بر اساس سناریوی تنظیم شده ، به موقع وارد عمل شده و وظایف خود را به درستی به انجام رساندند و روند اجرای این مانور از سوی کمیته پدافند غیر عامل شرکت و با حضور مدیرعامل در مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای سمنان پیگیری و رصد می گردید.

وی افزود : در پایان مانور،جلسه ای با حضور عوامل دست اندرکار و گروه ارزیاب تشکیل و نقاط قوت و قابل بهبود این مانور مورد بررسی قرار گرفت .

گفتنی است طی سال های اخیر مانورهای متعددی همچون مانور نیروگاه سیکل ترکیبی  شهید باکری ، پست ۴۰۰ کیلوولت آهوان، پست ۲۳۰ کیلوولت شاهرود  و گرمسار و مانورهای زلزله در این شرکت انجام گرفته است.