اجرای مانور عملیاتی مدیریت بحران سیلاب در خراسان شمالی

مانور عملیاتی آمادگی در برابر سیلاب در خراسان شمالی با مشارکت شرکتهای صنعت آب و برق این استان و ۱۷ گروه عملیاتی از استانهای شمال شرق کشور امروز سه شنبه بیستم مهرماه در شهرستان شیروان با تمرکز بر رودخانه اترک برگزار شد.  سید عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و رییس کارگروه سیل و […]

مانور عملیاتی آمادگی در برابر سیلاب در خراسان شمالی با مشارکت شرکتهای صنعت آب و برق این استان و ۱۷ گروه عملیاتی از استانهای شمال شرق کشور امروز سه شنبه بیستم مهرماه در شهرستان شیروان با تمرکز بر رودخانه اترک برگزار شد.

 سید عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و رییس کارگروه سیل و طغیان این استان، هدف از برگزاری این مانور را  تمرین، سنجش و حفظ آمادگی و هماهنگی برای مدیریت بحران و کاهش خسارت ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه ها اعلام کرد.

او تصریح کرد: در این مانور که با همکاری دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان خراسان شمالی برگزار شد، گروههایی از استانهای خراسان رضوی، گلستان و سمنان نیز مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیلهای مهم هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: این استان یکی از استانهای سیل خیز کشور است که همه ساله این پدیده طبیعی، خسارتهای هنگفتی به بخشهای زیربنایی استان وارد می کند، به همین دلیل برای کنترل بحران در این مواقع، به آمادگی و هماهنگی بیش از پیش دستگاههای اجرایی نیاز است.