طرح توسعه ایستگاه های انتقال برق لارستان و زرین دشت

طرح توسعه ایستگاههای انتقال برق لارستان و زرین دشت با نصب و راه اندازي 3 دستگاه سكسيونر 66 کیلوولت در ايستگاه هاي 230 لار و حاجي آباد مرکز شهرستان زرین دشت به اجرا در آمد.

طرح توسعه ایستگاه های انتقال برق لارستان و زرین دشت با نصب و راه اندازی ۳ دستگاه سکسیونر ۶۶ کیلوولت در ایستگاه های ۲۳۰ لار و حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت به اجرا در آمد.

به گزارش برقآب  روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، دکتر فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : طول خطوط اجرا شده دراین طرح شامل ۴۷.۸ کیلومتر در محدوده لارستان و ۴۵.۷ در محدوده زرین دشت است و پیش بینی می وشد تا اواسط خرداد ماه این طرح بطور کامل به بهره برداری برسد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اضافه کرد : مدت زمان اجرای این طرح ۷۰ روز پیش بینی شده اما با تلاش متخصصین طرح یاد شده زودتر از برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد : ۱۰۰ درصد تجهیزات نصب شده و سایر اقدامات مهم انجام شده دراین طرح با نظارت و تلاش متخصصین داخلی انجام شده است ، با توجه به افزایش بار و تعداد دیفکت های متعدد در ایستگاه های ۲۳۰ لار و حاجی آباد و همچنین انجام بانک ۲ دستگاه ترانس در ایستگاه ۲۳۰ لار تعداد ۲ دستگاه سکسیونر مربوط به ترانس ۳ در ایستگاه ۲۳۰ لار و یک دستگاه سکسیونر مربوط به ترانس ۱ در ایستگاه حاجی اباد طرح یاد شده به سرانجام مطلوب رسید.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد : در ایستگاه ۲۳۰ لار جریان سکسیونر از ۱۶۰۰  آمپر به ۳ هزار و ۱۵۰ آمپر و در ایستگاه حاجی اباد جریان سکسیونر از ۸۰۰  آمپر به یک هزار و ۶۰۰ آمپر افزایش پیدا کرد.

محمد برقی جهرمی کارشناس طرح بهینه سازی شبکه برق منطقه ای فارس نیز در باره این طرح گفت : به منظور بهینه سازی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه شرکت ، سکسیونر باز شده در ایستگاه ۲۳۰ لار بعد از انجام اورهال کامل در ایستگاه حاجی آباد نصب گردید .

وی ، هدف از اجرای این پروژه را پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان در ایستگاه های ۲۳۰ لار و حاجی آباد اعلام کرد و افزود: پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان در ایستگاه های ۲۳۰ لار و حاجی آباد و اتمام زودتر از موعد انجام پروژه از ویژگی های خاص طرح توسعه ایستگاههای انتقال برق لارستان و زرین دشت است.