اجرای طرح آبرسانی به شهرستان های کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف تأمین بلندمدت آب در شهرستان های استان، هم اکنون آبرسانی به ۴ شهرستان سقز، بانه، مریوان و دیواندره در حال اجرا می باشد که برای تکمیل نیازمند ۳۶۰۰ میلیارد ریال هستند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: طرح آبرسانی […]

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف تأمین بلندمدت آب در شهرستان های استان، هم اکنون آبرسانی به ۴ شهرستان سقز، بانه، مریوان و دیواندره در حال اجرا می باشد که برای تکمیل نیازمند ۳۶۰۰ میلیارد ریال هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: طرح آبرسانی به شهر سقز شامل احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سدهای چراغ ویس و شهید کاظمی در دست اجرا می باشد؛ ضمن آنکه آبرسانی به شهر صاحب با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از محل سد شهید کاظمی دیگر طرحی است که در شهرستان سقز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: در شهرستان بانه نیز طرح آبرسانی شامل تصفیه خانه آب به ظرفیت یکهزار لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر، احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی و ۲ ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۷۲۰ میلیارد ریال از محل سدهای عباس آباد و سد بانه در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در شهرستان دیواندره از محل سد سیازاخ طرح ابرسانی شامل تصفیه خانه اب به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، ۱۳ کیلومتر خط انتقال، مخزن ۴ هزار مترمکعبی و ۳ باب ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۳۰۸ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به مریوان شامل تصفیه خانه آب به ظرفیت ۸۹۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر و مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی با اعتبار مورد نیاز یکهزار میلیارد ریال از محل سد گاران در حال اجرا می باشد.