اجرای خط انتقال آب ۴ کیلومتری از سد کمال صالح به اراک

حسین طالب بیگی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک از بهره برداری از خط انتقال آب چاه های کرهرود به مخزن الغدیر به طول 4 کیلومتر خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حسین طالب بیگی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک از اجرای خط انتقال آب ۴ کیلومتری از سد کمال صالح به اراک خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک اظهار داشت : به منظور اختلاط مناسب آب چاه های این شهر با آب ورودی از سد کمال صالح و افزایش کیفیت و مطلوبیت آب ، اجرای خط انتقال آب به طول ۴ کیلومتر از چاه های مورد نظر به مخزن الغدیر واقع در کمربندی اراک به اتمام رسید.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش حجم ذخیره آب در سد کمال صالح با ترکیب آب از چاه‌های موجود، کیفیت و کمبود در شهر اراک را جبران نموده ایم.
حسین طالب بیگی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در بهره‌مندی از آب چاه کیفیت در حد استاندارد است و روزانه و به طور مستمر آزمایش در سطح شبکه توزیع انجام می‌شود .
ایشان کیفیت آب شرب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی دانست و بیان کرد: در مرکز بهداشت استان مرکزی به عنوان ناظر سلامتی آب هر روز بهداشت آب زیر نظر صدها ناظر در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک هزینه اجرای این پروژه را یکصد و چهل و چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال عنوان کرد و افزود : بیش از نیمی از آب شهر اراک توسط آب سد کمال صالح تامین می شود و باقی آب مورد نیاز این کلانشهر ، توسط ۲۴ حلقه چاه اطراف اراک تامین می گردد.
طالب بیگی افزود : ۶۰ درصد از جمعیت شهری اراک از آب شرب سد کمال صالح استفاده می‌کنند که با تکمیل رینگ شمالی این میزان به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.