مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد:

اجرای بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال پروژه آب و فاضلاب در شهرستان خرمدره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سالی که گذشت، بیش از 170 میلیارد ریال پروژه و خدمات آب و فاضلاب در شهرستان خرمدره اجرایی شد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای نصیرآباد به همراه راه اندازی تجهیزات الکتریکی و و الکترومکانیکی ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب در شهرستان خرمدره بود.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب نصیرآباد با دبی اسمی ۱۵ لیتر بر ثانیه، با روش لجن فعال، فاضلاب ۵۵۰ انشعاب در این روستا را بصورت بهداشتی جمع آوری و تصفیه می نماید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: واگذاری ۷۲۵ فقره انشعاب با کاربری های مختلف در شهرستان خرمدره طی سال گذشته، از دیگر خدمات شرکت آبفا بوده است.

جزء قاسمی با اشاره به توسعه خدمات آب و فاضلاب در بخش روستایی استان پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بیان داشت: نوسازی و مهندسی مجدد تاسیسات آبرسانی روستای سوکهریز، اتمام عملیات اصلاح شبکه روستای رحمت آباد به طول ۷۰۰ متر و بهسازی منبع تامین آب روستای شویر از جمله اقدامات شرکت آبفا در این راستا بوده است.

وی اجرای زون بندی روستای اردجین و افزایش تولید آب آشامیدنی در این روستا، اصلاح و بهسازی اتاقک و تجهیزات کلر زنی روستای باغدره، تامین فشار متعارف در روستای قلعه حسینیه، و راه اندازی مجدد چاه رزرو این این روستا را نیز از دیگر خدمات ارائه شده در روستاهای شهرستان خرمدره عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اجرای عملیات اصلاح کامل شبکه آبرسانی روستای نصیرآباد نیز اشاره کرده و گفت: این عملیات به طول ۱۲ کیلومتر شامل نصب و استاندارد سازی انشعابات این روستا به تعداد ۸۰۰ فقره می باشد.

این مسئول رفع نواقص و انفصال های خط انتقال ۶۰۰ تصفیه خانه آب به شهر خرمدره را یادآور شده و گفت: در این عملیات با نصب شیرهای فشارشکن و شیرهوا بر روی شبکه و خطوط انتقال و بهره برداری از خط انتقال در شمال شهر خرمدره، بیش از ۴ هزار مشترک از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تصفیه خانه برخوردار شدند.

جزءقاسمی تعویض کنتورهای حجمی معیوب منابع تولید و بکارگیری کنتورهای با دقت و کیفیت بالا در شهرستان خرمدره را نیز مورد اشاره قرار داده و گفت: برای اجرای این عملیات اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.