اتمام پروژه های آبرسانی شهرستان شیروان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

در دیداری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با فرماندار شهرستان شیروان داشت، روند اجرای پروژه های آبرسانی و مسائل مربوط به اعتبارات آب شرب این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا خراسان شمالی؛ در ابتدای این دیدار مهندس رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گزارشی از وضعیت آب شرب در شهرها و روستاها، پروژه های در حال اجرا و برنامه های آتی این شرکت در شهرستان شیروان را ارائه نمود.
عطایی گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در دسترس مشترکان قرار می گیرد.
عطایی در ادامه با اشاره به پروژه های در حال اجرای این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر برای اتمام پروژه های ناتمام این شهرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
مدیرعامل آبفای استان در خصوص کمبود آب سد بارزو گفت: مقدار قابل توجهی از آب شرب شهر شیروان از سد بارزو تامین می شود که متاسفانه به علت خشکسالی ها، آب پشت سد به شدت کاهش یافته و جهت عبور از تابستان و پیک مصرف، ضروری است حجم موجود آب سد و آورد رودخانه برای تامین آب شرب شهر شیروان و روستاها حفظ گردد.
عطایی در قسمتی دیگر از صحبت های خود اظهار داشت: اولین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام پروژه های نیمه تمام است و در تعریف پروژه های جدید نیز اولویت با شهرها و روستاهایی است که مشکلات بیشتری دارند.
دولت اسماعیل زاده فرماندار شهرستان شیروان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر بابت اقدامات بسیار خوب شرکت آبفا در رابطه با پروژه های آبرسانی این شهرستان، افزود: در حال حاضر در این شهرستان به هر سمت و سویی نظر می کنید پروژه های آبرسانی در حال اجرا را به وضوح مشاهده می کنید و این نشان دهنده ی عزم راسخ شرکت آبفا برای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی مطلوب به آن ها است.
اسماعیل زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ ما بیشترین اعتبار را به مقوله آبرسانی اختصاص دادیم و در سال جدید نیز با توجه به نیاز آبی که در شهرها و روستاها مشاهده می شود سعی خواهیم کرد همچون گذشته اعتبارات بیشتری به موضوع آبرسانی اختصاص دهیم.
شایان ذکر است؛ در حال حاضر شهرستان شیروان دارای ۵ شهر و ۱۳۴ روستا در مجموع، ۶۶ هزار مشترک آب دارد.