اتمام عملیات لایروبی کانال خنداب

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی از اتمام عملیات لایروبی کانال خنداب با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش برقآب، اتمام عملیات لایروبی کانال خنداب مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال خبر داده شده است. این عملیات به منظور افزایش راندمان بهره برداری و انتقال آب در شبکه آبیاری خنداب انجام شده است. این کانال با ظرفیت ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه برای تأمین آب بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حقابه بران شهر خنداب و روستای دهنو پایین دست رودخانه شراء مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این عملیات، کانال ۷.۵ کیلومتری خنداب لایروبی شده است. این عملیات با استفاده از اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال صورت گرفته است. تمامی این هزینه برای بهبود راندمان بهره برداری و انتقال آب در شبکه آبیاری خنداب صرف شده است.

با اتمام این عملیات، ظرفیت کانال به ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است. این ظرفیت برای تأمین آب بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حقابه بران شهر خنداب و روستای دهنو پایین دست رودخانه شراء استفاده می شود.

اتمام عملیات لایروبی کانال خنداب مزایای قابل توجهی را در ارتقاء بخش کشاورزی و تأمین آب منطقه خنداب به همراه دارد. با افزایش ظرفیت کانال، میزان آب مورد نیاز برای آبیاری بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حقابه بران شهر خنداب و روستای دهنو پایین دست رودخانه شراء تأمین می شود. این امر بهبود قابل توجهی در کیفیت و تولید محصولات کشاورزی این منطقه به همراه خواهد داشت.

در نهایت، اتمام عملیات لایروبی کانال خنداب نشان از تلاش و تعهد شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در بهبود و توسعه زیرساخت های آبی و برق آبی منطقه دارد. این عملیات با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال انجام شده است و بهبود راندمان بهره برداری و انتقال آب در شبکه آبیاری خنداب را به همراه دارد. این اقدام به تأمین آب برای بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حقابه بران شهر خنداب و روستای دهنو پایین دست رودخانه شراء کمک می کند.