با حضور مسئولان آب و فاضلاب کشور رقم خورد؛

آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان

آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری ،مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت آبفا استان کرمان برگزار شد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان ، جزقاسمی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این آیین خاطر نشان کرد: تامین آب شرب  جزو اولویت‌های شرکت مهندسی آبفای کشور است. در استان کرمان برای تأمین آب برنامه ها ی خوبی در دستور کار قرار دارد و یکی از این پروژه ها انتقال آب خلیج فارس  است .

وی افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه قبل از تابستان سال آینده مشکل آب رفسنجان رفع شود و در ادامه استان کرمان از نعمت و مواهب این پروژه بهره مند شود.

علیرضا عبدیان مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه  اظهار داشت: طی جلسه‌ای که اول آبان ماه به اتفاق استاندار کرمان در وزارت نیرو داشتیم، مقرر شد آبرسانی به رفسنجان از خط انتقال آب خلیج فارس اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علیرضا عبدیان افزود: توسط دو شرکت دو فاز پروژه ۲۱ کیلومتری و چهار کیلومتری خط انتقال اجرا شد و ۸۱۰ متر از خطوط انتقال و لوله گذاری توسط شرکت آب و فاضلاب کشور با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ۳۲۰ لیتر بر ثانیه به منابع تأمین آب در شهر رفسنجان افزوده می شود و مشکل آب در تابستان رفع شود.