آیین بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق استان زنجان برگزار شد

آیین بهره‌برداری از 898 پروژه توزیع برق استان زنجان همزمان با دهه مبارک فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در این آیین که در سالن شهید سلیمانی این شرکت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان و مدیران صنعت آب‌وبرق استان و ارتباط تصویری برخط با امورهای برق شهرستان‌های استان در محل انجام پروژه‌ها برگزار شد، ۸۹۸ پروژه توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۵۲۱ میلیارد ریال در امورهای برق ده‌گانه استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

عیلرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این آیین گفت: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صنعت برق کشور اینک جایگاهی شایسته در سطح جهان دارد و در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی تعداد روستاهای برق‌دار استان از ۷ روستا به ۹۰۳ روستا رسیده است.

علیزاده افزود:  خوشبختانه با همت همکاران تلاش‌گر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، جایگاه نخست را در میان ۳۹ شرکت توزیع برق سطح کشور از آن خود کرده که این افتخاری بزرگ برای استان است.

وی حجم شبکه توزیع برق استان را بیش از ۱۴هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این حجم شبکه در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی بیش از ۱۷ برابر رشد داشته و اینک استان زنجان با ۱۰۷۰۵ دستگاه پست برق یکی از استان‌های پیشرو در صنعت برق کشور است.

علیزاده با اشاره به افتتاح ۸۹۸ پروژه آماده بهره‌برداری گفت: این تعداد پروژه طی ۵ ماه از هفته دولت تا دهه فجر اجرایی شده‌اند. از دهه فجر ۱۳۹۹ تا فجر امسال ۲۳۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۷۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توانیر و به همت تلاش‌گران صنعت توزیع برق استان زنجان اجرا شده است.

وی تامین برق، روستاهای قوهیجان، روستای هندی‌کندی و درگه‌دره، تامین برق آب شرب روستای قیاسیه و مجتمع مسکونی راه‌آهن را پروژه‌های شاخص افتتاح شده در دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی کنتورها و تعویض سیم به کابل خودنگهدار نیز از پروژ‌های شاخصی است که به برکت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این آیین با تجلیل از فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در برق‌رسانی به روستاها و مناطق محروم گفت: نیروهای عملیاتی این شرکت در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی برای تامین برق دورافتاده‌ترین نقاط استان در تلاش هستند که این همت قابل تقدیر و تجلیل است.

گفتنی است در این آیین ۸۹۸ پروژه توزیع برق در سطح استان شامل طرح‌های اصلاح و بهینه سازی، توسعه و احداث، روشنایی معابر، کاهش پیک، توسعه و اصلاح روستای و نیرو رسانی در ارتباط تصویری برخط با محل انجام پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.