آمادگی همه‌جانبه صنعت برق استان یزد در انتخابات ۱۴۰۰

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اقدامات انجام‌ شده در راستای آمادگی برای زمان انتخابات سال ۱۴۰۰ را در هفتمین نشست ستاد کاهش پیک ‌بار استان تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید عباس حسینی ضمن تقدیر از تلاش همکاران خود در دیسپاچینگ منطقه یزد به‌عنوان متولی نگهداری […]

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اقدامات انجام‌ شده در راستای آمادگی برای زمان انتخابات سال ۱۴۰۰ را در هفتمین نشست ستاد کاهش پیک ‌بار استان تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید عباس حسینی ضمن تقدیر از تلاش همکاران خود در دیسپاچینگ منطقه یزد به‌عنوان متولی نگهداری و پایش شبکه برق، هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای پایداری شبکه برق استان هم‌زمان با رویدادی بزرگ سیاسی و اجتماعی را برگ زرینی در کارنامه صنعت برق استان عنوان کرد.

وی در تشریح اقدامات انجام‌شده قبل از انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کمیته هماهنگی بهره‌برداری و اخذ تصمیمات لازم یکی از این اقدامات بود که طی آن مقرر شد کلیه عوامل اجرایی، مدیران و شرکت‌های تعمیراتی مربوطه تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ به‌صورت آماده‌باش کامل باشند.

اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات خط و پست در بازدید‌های پیمایشی خطوط استان و بین استان‌ها و ترانسفورماتور‌های قدرت

وی تصویربرداری حرارتی از خطوط پراهمیت شعاعی و نیروگاهی را از اقدامات انجام‌شده در راستای اطمینان یابی از صحت عملکرد خطوط در روز انتخابات برشمرد و افزود: انجام بازدید‌های پیمایشی از کلیه خطوط استان و خطوط تبادلی با مراکز استان‌ها، کنترل بار ترانسفورماتور‌های قدرت نیز برخی دیگر از این اقدامات بود.

حسینی همچنین با اشاره به بررسی برنامه‌های تعمیراتی شبکه‌های برق استان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تعمیراتی که احتمال ریسک آن‌ها بالا بود به هفته اول تیرماه ۱۴۰۰ موکول شد تا بتوانیم از این شرایط حساس بدون چالش عبور کنیم.

وی دیسپاچینگ منطقه یزد را فرمانده هماهنگی شبکه برق استان یزد در روز انتخابات دانست که علاوه بر وظیفه تامین امنیت و حفظ این شبکه، به‌عنوان بازوان اجرایی دیسپاچینگ ملی نیز محسوب شده و از طرفی نیز باید علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی، پشتیبان دیسپاچینگ فوق توزیع و توزیع باشد.

هماهنگی با نیروگاه‌ها و شرکت توزیع برای پایداری شبکه برق

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه‌‌ای یزد همچنین هماهنگی با نیروگاه‌های بزرگ استان جهت آمادگی در روز انتخابات، هماهنگی با صنایع بزرگ و مشترکین صنعتی برای اجرای برنامه‌های ذخیره عملیاتی، کسب اطمینان از صحت عملکرد بستر‌های مخابراتی و سیستم اسکادا جهت پیشگیری از اختلال در عملکرد شبکه و در مدار آوردن دیزل ژنراتور‌های معاونت بهره‌برداری این شرکت را از دیگر اقدامات انجام‌شده جهت آمادگی در زمان انتخابات عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین علاوه بر هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق استان، تنظیم ولتاژ خروجی پست‌ها، استقرار اپراتور در پست‌های بدون اپراتور و استقرار گروه‌های آنکال و شرکت‌های تعمیراتی در محل پست‌ها جهت رفع حوادث احتمالی صورت گرفت.

حفاظت فیزیکی و سایبری شبکه برق استان  یزد در روز انتخابات

این مقام مسئول صنعت برق استان یزد در ششمین نشست ستاد کاهش پیک‌بار یادآور شد: حفاظت فیزیکی تاسیسات شبکه به کمک کارکنان حراست، رصد لحظه‌‌ای کنترل بار شبکه و منحنی بار و جلوگیری از قطعی برق باوجود بالا بودن دمای هوا نیز جهت آمادگی برای برگزاری بدون اختلال انتخابات انجام شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن خط تلفن ویژه حوادث بین بخش‌های تولید و توزیع جهت برقراری ارتباط مناسب و اطلاع‌رسانی سریع در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی افزود: حفاظت از شبکه در برابر حملات سایبری نیز از دیگر عواملی بود که در روز انتخابات در دیسپاچینگ منطقه استان یزد انجام شد و همکاران ما در زمان برگزاری انتخابات شرایطی را مهیا کردند که از این برهه سیاسی حساس و سرنوشت‌ساز، بدون کوچک‌ترین اختلال و قطعی، سربلند بیرون آییم.