آمادگی مولدهای اضطراری برق استان مرکزی در شرایط بحران، مورد آزمون قرار گرفت

با هدف ارزیابی آمادگی مشترکان بزرگ اداری استان مرکزی به منظور همراهی در کاهش پیک مصرف تابستانه برق، طی مانوری، عملکرد مولدهای برق این دسته از مشترکان برای کار در شرایط اضطراری مورد آزمون قرار گرفت.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت :بر اساس برنامه ریزی انجام شده، طی روزهای گرم سال، مصرف برق تمامی مشترکان به ویژه ادارات و نهادهای عمومی با استفاده از کنتورهای هوشمند نصب شده به صورت لحظه ای توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق ، رصد شده و این مشترکان موظفند در ساعات پیک با استفاده از راهکارهایی همچون استفاده از مولد، مصرف برق خود را طبق برنامه تعیین شده کاهش دهند.
محمود محمودی افزود:طرح های متعددی به منظور تامین برق مشترکان و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه توزیع برق، پیش بینی و اجرایی شده است که کاهش مصرف برق توسط مشترکان بزرگ با روش هایی همچون استفاده از مولد های اضطراری از جمله این روش ها است و در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اجرای مانوری، ضمن رصد وضعیت مصرف برق مشترکان هدف، آمادگی مولدهای برق آنان را برای تامین برق در شرایط اضطراری همانند ساعات پیک بار، مورد ارزیابی قرار داده است.
وی بیان کرد: پدافندغیر عامل در شبکه های توزیع برق با هدف پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه های توزیع برق در مواقع بحرانی انجام می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در این مانور بیان کرد: با توجه به ساختار شبکه‌های توزیع برق و آسیب‌پذیری آنها، انجام مانورهای فرضی از مهمترین اقدامات به منظور بسط و گسترش فرهنگ و باور پدافند غیرعامل و همچنین آمادگی بیشتر در برابر تهدیدات است.
مهدی پزشک نیا تاکید کرد: مراکز حساس می بایست آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی، اختلالی در خدمت رسانی آنها ایجاد نشود.

گفتتی است ،عملکرد سازمان ها براساس سرعت به مدارآمدن مولد های اضطراری و بر اساس چک لیست های استاندارد، در کمیته های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ارزیابی و تحلیل شده و گزارش نتایج به واحدها و مسئولین مربوطه گزارش خواهد شد.