آماده سازی شبکه برق خوزستان با اجرای ۵۵۸ طرح برای تابستان سال آینده

به منظور آماده سازي شبكه برق خوزستان براي عبور موفق از اوج بار سال آينده، 558 طرح تعريف شده كه تا پيش از تابستان 1403 به بهره برداري خواهد رسيد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق خوزستان؛ علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: از این تعداد؛ ۴۰ طرح برای احداث فیدر خروجی پستها بوده که منجر به کاهش بار خطوط پربار شده و ۵۶ طرح نیز در نقاط مختلف استان خوزستان برای تعویض شبکه سیمی به کابلی در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: تا پیش از تابستان ۱۴۰۳ برنامه نصب ۹۳ هزار و ۵۰۰ مقره و ۲ هزار و ۱۶۰ پایه فرسوده در دستور کار است و ۳ هزار و۶۰ تجیهز مربوط به قدرت مانور شبکه نیز نصب خواهد شد.
خدری افزود: در بخش روستایی نیز برنامه ریزی لازم برای اصلاح و بهینه سازی شبکه روستایی در قالب ۳۶۵ طرح آغاز شده و طی آن ۹۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۱۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف بهینه سازی شد و ۳۹۱ دستگاه ترانسفورماتور نیز نصب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: پروژه های آماده سازی شبکه برق برای تابستان ۱۴۰۳ در ۲۷ شهرستان استان خوزستان در حال اجراست.