آماده باش کارکنان شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در پی اعلام وضعیت ستاد مدیریت بحران هرمزگان، به تمام کارکنان شرکت در شرق هرمزگان، آماده باش اعلام شد. حجت توحیدی در حاشیه کمیته مدیریت بحران (سیلاب) اظهار کرد:  با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع طوفان حاره‌ای «شاهین» […]

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در پی اعلام وضعیت ستاد مدیریت بحران هرمزگان، به تمام کارکنان شرکت در شرق هرمزگان، آماده باش اعلام شد.

حجت توحیدی در حاشیه کمیته مدیریت بحران (سیلاب) اظهار کرد:  با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع طوفان حاره‌ای «شاهین» جلسه اضطراری کمیته مدیریت بحران با هدف پیشگیری و کاهش خطرات احتمالی ناشی از سیلاب، به دستور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

وی با ذکر این نکته که گزارشی از وضعیت و میزان بارندگی های استان با توجه به پیش بینی‌ها به تفکیک هرشهرستان ارائه و بررسی شد، عنوان کرد: پس از اعلام وضعیت قرمز توسط مدیریت بحران استان هرمزگان تمام نیروهای شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در آماده باش کامل هستند.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: به مدیران امور شهرستان‌های بشاگرد و جاسک در خصوص مدیریت شرایط و مراقبت از تاسیسات مهم آبی دستورات لازم صادر شده است.

توحیدی ابراز داشت: اطلاع‌رسانی لازم به پیمانکاران در نزدیکی مراکز خطر انجام شده است تا آمادگی لازم برای مقابله با این طوفان داشته باشند.

وی اظهار کرد: به سبب آبگرفتگی احتمالی معابر و طغیان رودخانه‌ها، همه شهروندان  از استقرار، توقف و عبور از حاشیه دریاچه سدها،کانال‌های آبیاری، حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی برای مقابله با بحران استفاده خواهد شد، ابراز داشت: امادگی لازم برای اعلام فراخوان عمومی برای جذب و آموزش نیروی کمکی وجود دارد.

توحیدی با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی برای تامین برق اضطراری از طریق دستگاه‌های دیزل ژنراتور انجام شده است، گفت: در راستای مدیریت صحیح سیلاب در منطقه، مسئول هر حوزه برای مدیریت سیل مشخص شده است تا اطلاعات و داده‌ها به صورت دقیق و منظم به مرکز ارسال شود و مستند سازی‌های لازم صورت پذیرد.