آغاز عملیات گسترده ساماندهی رودخانه استای تربت جام

پروژه ساماندهی رودخانه استای تایباد در محدوده روستاهای حسینی و سوران آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدیر امور منابع آب شهرستان تربت‌جام تصریح کرد: پس از قلع و قمع و آزادسازی ۲۵ هکتار از تصرفات بستر رودخانه استای، با تخصیص اعتبار لازم و تامین تجهیزات، عملیات جمع‌آوری خاکریزی متصرفین، […]

پروژه ساماندهی رودخانه استای تایباد در محدوده روستاهای حسینی و سوران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدیر امور منابع آب شهرستان تربت‌جام تصریح کرد: پس از قلع و قمع و آزادسازی ۲۵ هکتار از تصرفات بستر رودخانه استای، با تخصیص اعتبار لازم و تامین تجهیزات، عملیات جمع‌آوری خاکریزی متصرفین، تسطیح بستر و ایجاد خاکریز حفاظتی در این محدوده کلید خورد.

یوسف اختری” افزود: برنامه‌ریزی شده تا در فاز نخست بیش از ۷ کیلومتر از مسیر رودخانه استای در مجاورت روستاهای حسینی و سوران با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال ساماندهی شود.

وی ادامه‌داد: این اقدام ضمن ایمن‌سازی در برابر سیلاب، امکان کشت دوباره و تصرف رود را از متخلفین سلب می‌کند، مدیر امور منابع آب شهرستان تربت جام تاکید کرد: با توجه به حجم فعالیت‌های صورت گرفته و اهمیت موضوع با هماهنگی قضایی و انتظامی به هیچ عنوان اجازه دست‌اندازی و تصرف مجدد در این رودخانه را به سودجویان نخواهیم داد.