آغاز عملیات آبرسانی به ۶ روستای شیروان

طی مراسمی، به همت شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، عملیات آبرسانی به ۶ روستای شهرستان شیروان روز گذشته آغاز و همچنین طرح آبرسانی روستای ورگ نیز در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این خصوص گفت: این طرح ها شامل افتتاح پروژه آبرسانی به روستای […]

طی مراسمی، به همت شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، عملیات آبرسانی به ۶ روستای شهرستان شیروان روز گذشته آغاز و همچنین طرح آبرسانی روستای ورگ نیز در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این خصوص گفت: این طرح ها شامل افتتاح پروژه آبرسانی به روستای ورگ و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع خطاب شامل پنج روستای(خطاب ، قلعه زو، شهرک شور، بیگان، رضا آبادغربی) و روستای و بی بهره واقع در بخش مرکزی شهرستان است که با اتمام آن ۲ هزار ۴۹۸ نفر جمعیت روستایی شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

مهندس”غلامحسین ساقی” افزود : برای آبرسانی به مجتمع خطاب که ۵ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق آهکی به عمق ۲۵۰ متر، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر، ۲ باب ایستگاه پمپاژ ، ۵ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع ، ۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع ، ساخت ۳ باب مخزن ۴۰۰ متر مکعبی، ۳ مورد برق رسانی به چاه و ایستگاه پمپاژ ، ۶ مورد حصار کشی و محوطه سازی و یک باب اتاق تاسیسات در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای سایر روستاها تامین برق چاه با اجرای شبکه فشار ضعیف ، اجرای خط انتقال، حصارکشی اطراف تاسیسات، احداث اتاقک تاسیسات و کلر زنی سر چاه و احداث مخزن بتنی در نظر گرفته شده است.

مهندس ساقی اضافه کرد: برای تکمیل و اتمام طرح های مزبور ۳۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین آبرسانی به روستای ورگ با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال افتتاح شد که بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت از آب شرب برخوردار شدند.

“دکتر جدی” نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مجلس یازدهم در بحث روستاها دو محور را تعریف کرده بود که یکی بحث راه روستایی و دیگری آب روستاهاست.

وی ادامه داد: مجلس به مقوله آبرسانی توجه ویژه ای داشته است در حالی که در گذشته اعتبارات آبرسانی روستایی خیلی ضعیف بود.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات روستایی در حوزه آب در استان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و این در حالی است که شیروان حدود ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات آب روستایی دارد.

وی گفت : مجلس ۷ هزار میلیارد تومان را فقط به آبرسانی روستایی تخصیص داد که سهم استان ما ۲۳۲ میلیارد تومان سهم استان ما بود.