آغاز رزمایش سراسری مشترک مدیریت مصرف آب و برق در استان مرکزی

با حضور استاندار مرکزی فرمانده کل سپاه روح اله استان،مدیران عامل صنعت آب و برق استان رزمایش مشترک مدیریت مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا آغاز شد.

این رزمایش در راستای تحقق فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه جویی به عنوان یک ‌سیاست در متن خطوط اساسی برنامه های کلان کشور اجرا می شود.

این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان های رده های سپاه و بسیج ،وزارت نیرو ودر مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد ها برگزار می شود.

استاندار مرکزی مخلص الائمه در رزمایش مدیریت برق استان مرکزی گفت: با مصوبه کمیته مدیریت مصرف برق فردا پنجشنبه دوم تیرماه به عنوان اولین پنجشنبه به صورت آزمایشی ادارات استان تعطیل خواهد شد .

فرزاد مخلص الائمه افزود:همچنین ساعت کار بانک ها از ساعت ۷ تا ۱۱ تغییر می کند .

وی بیان کرد: از روز شنبه شرکت توزیع برق استان یک ارزیابی را به عمل می آورد تا در صورت قابل قبول بودن صرفه جویی در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دوره اضطرار در استان، تصمیم طولانی گرفته می شود.

اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و … از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.