آغاز به کار سی و هشتمین آبفای خودگردان در استان اصفهان

امور آب و فاضلاب منطقه مهردشت به عنوان سی و هشتمین آبفای خودگردان استان اصفهان تشکیل شد و مدیر آن آغاز به کار کرد. در اجرای نمودار سازمانی جدید آبفای استان اصفهان، منطقه مهردشت شامل دو شهر دهق و علویجه و ۹ روستای حسین آباد، هسنیجه، خونداب، علی آب، کوه لطف، خیرآباد، گلدره، اشن و […]

امور آب و فاضلاب منطقه مهردشت به عنوان سی و هشتمین آبفای خودگردان استان اصفهان تشکیل شد و مدیر آن آغاز به کار کرد.

در اجرای نمودار سازمانی جدید آبفای استان اصفهان، منطقه مهردشت شامل دو شهر دهق و علویجه و ۹ روستای حسین آباد، هسنیجه، خونداب، علی آب، کوه لطف، خیرآباد، گلدره، اشن و دماب از آبفای منطقه نجف آباد منتزع و به عنوان یک منطقه خودگردان آغاز به کار کرد.

فرماندار نجف آباد در مراسم معارفه نخستین مدیر آبفای منطقه مهردشت که روز شنبه ۱۶ مرداد ماه جاری برگزار شد از مکاتبات استانداری اصفهان با وزارت کشور مبنی بر تشکیل شهرستان جدید مهردشت خبر داد و گفت: با توجه به پهنه وسیع جغرافیایی منطقه مهردشت، همه دستگاه های اداری باید از هم اکنون به منظور استقرار ادارات مستقل و خودگردان در این منطقه اقدام کنند.

مجتبی راعی به فعالیت دو شهرک و چهار ناحیه صنعتی بزرگ در منطقه مهردشت اشاره کرد و گفت: وجود جمعیت ۲۷ هزار نفری و فعالیت هزاران کارگر در ۵۰۰ واحد صنعتی بزرگ در منطقه مهردشت، بیانگر ضرورت تامین زیرساخت های لازم از جمله خدمات آب و فاضلاب در این منطقه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب آب با ۱۳ هزار و ۸۰۰ آحاد در شهرها و روستاهای تحت پوشش آبفای مهردشت نصب شده است.

کاظم جعفری افزود: از ۹ روستای تحت پوشش، ۴ روستا به شبکه آبرسانی پایدار وصل شده و از آب تصفیه شده بهره مندند و آب ساکنان ۵ روستا نیز از منابع آبی محلی تامین می شود.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد طرح فاضلاب شهرهای دهق و علویجه نیز هرچه زودتر اجرایی شده و به بهره برداری برسد.

اضافه می شود در پایان این مراسم، حسین محمدیان به عنوان نخستین مدیر آبفای منطقه مهردشت معرفی شد.