آغاز بهره برداری از پروژه ساخت و نصب پل هفت دهانه مزلقان چای شهرستان ساوه

پروژه ساخت و نصب پل هفت دهانه مزلقان چای شهرستان ساوه با حضور استاندار استان مرکزی، نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان ساوه ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی و جمعی از مسئولین اجرایی استان به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ، استاندار مرکزی در این مراسم  ضمن تقدیر از شرکت آب منطقه ای مرکزی به جهت سرعت و کیفیت اجرای این پروژه گفت: این پل راه ارتباطی شهر ساوه با روستا‌های بخش مرکزی ساوه و شهرستان تفرش است که در جریان سیلاب‌های سال ۹۸ تخریب و تردد ساکنین این مناطق را با مشکلاتی روبرو کرده بود و امروز شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم که ضمن تسهیل در رفت و آمد مردم، روستاهای در مسیر رودخانه نیز از خطر سیلاب‌های احتمالی بهاره ایمن خواهند ماند.

در این آیین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: این پروژه به جهت ایجاد ارتباط بین دو شهرستان تفرش و ساوه ، همچنین تعداد قابل توجهی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوه و تآسیسات سد و نیروگاههای برق آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس آمری  با بیان اینکه این پل در جریان سیلاب های بهاره سال ۹۸ تخریب شده بود گفت: بازسازی این پل  با عرشه ای فلزی به طول ۴۵ متر و عرض ۹ متر و جنس بتن آرمه برای شمع ها و پایه ها توسط شرکت ماشین سازی اراک طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: جهت اجرای پل مذکور اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که امروز رسماً مورد بهره برداری و استفاده مردم قرار گرفت.