آغاز اجرای پویش با انرژی برق در مدارس استان مرکزی

پویش با انرژی برق در مدارس استان مرکزی آغاز شد.

آغاز اجرای پویش با انرژی برق در مدارس استان مرکزی

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه صنعت برق همواره پیشگام ارائه خدمات رسانی فراگیربه مردم در تعامل و همراهی باعموم جامعه بوده است،افزود:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ۱۴۰۳،پویش همیار انرژی را با هدف استفاده از قابلیت نو آوری و خلاقیت دانش آموزان کشور و ایجاد دغدغه مندی در آنها نسبت به مصرف بهینه انرژی برق طراحی و تاریخ اجرای آن ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵مهر می باشد.

محمود محمودی با اشاره به اینکه بستر برگزاری پویش اپلیکیشن با انرژی می باشد وبه منظور اطلاع رسانی به دانش آموزان و مدارس از اپلیکیشن شاد استفاده خواهد شد،افزود: شرکت کنندگان در پویش باید به مدت ۲۱ هفته،خانواده های خود را به انجام راهکارهای مدیریت مصرف برق که منجر به کاهش ۱۵ درصد میزان مصرف خانواده شود،ترغیب و ۲نفر از مسئولین هر مدرسه به عنوان نماینده معرفی خواهند شد که باید دانش آموزان را نسبت به جزئیات پویش آگاه و آن ها را برای مشارکت حداکثری تشویق کند.

وی بیان کرد: در پایان دوره برگزاری پویش علاوه بر دانش آموزانی که موفق به کاهش مصرف برق در خانواده خود شده اند،از مدیر، اعضای کادر مدرسه و تمامی معلمین که در این پویش مشارکت داشته اند،قدردانی و به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

محمودی با دعوت از مشارکت همه اقشار جامعه در این پویش گفت : هموطنان می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این کمپین قرار گرفته و با شرکت در کمپین و کاهش مصرف خود در قرعه‌کشی جوایز نفیسی همچون خودرو، لوازم خانگی و لپ‌تاپ شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تاکید بر حفظ منابع ملی برای نسل آینده گفت: مهمترین وظیفه همه ی ما در جامعه تلاش و احساس مسوولیت برای حفظ منابع ملی و حفظ آن برای فرزندانمان است و بایستی با مصرف بهینه انرژی در نگهداشت این سرمایه ملی برای نسل های آینده کوشا باشیم.
حسین مولوی فرهنگ سازی مدیریت مصرف را یک ضرورت دانسته و اظهار داشت: مدرسه به عنوان تاثیرگذارترین نهاد بعد از خانواده، در یادگیری و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف در ذهن کودکان و نوجوانان می تواند موثر باشد.

وی گفت:آموزش و پرورش با تعامل کارگشا و سازنده و استفاده از ظرفیت های معلمان و اپلیکیشن شاد در ایام پیک بار مصرف در کنار صنعت برق خواهد بود.