آغاز اجرای سامانه تماب از استان البرز

با خاتمه موفق پروژه پایلوت سامانه جامع مطالعات پایه منابع آب( تماب ) در استان البرز ، روند پیاده سازی این سامانه در سطح کشور آغاز شد. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای البرز، سعید نقدی مدیر مطالعات شرکت در این خصوص گفت :سامانه جامع مطالعات پایه منابع آب (تماب)، یک سامانه مکان محور […]

با خاتمه موفق پروژه پایلوت سامانه جامع مطالعات پایه منابع آب( تماب ) در استان البرز ، روند پیاده سازی این سامانه در سطح کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای البرز، سعید نقدی مدیر مطالعات شرکت در این خصوص گفت :سامانه جامع مطالعات پایه منابع آب (تماب)، یک سامانه مکان محور و تحت وب بوده که علاوه بر جمع آوری و تهیه آمار  و گزارشات مدیریتی در قالب داشبورد آماری و فرایندی، امکان دریافت برخط اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش آب و هواشناسی مطالعات پایه منابع آب و جمع آوری آن در یک پایگاه اطلاعاتی متمرکز را داراست. همچنین امکان ارائه آمار و گزارشات به دانشجویان، مشاوران، پیمانکاران و دیگر متقاضیان، در یک پورتال پیشرفته از دیگر قابلیت‌های این سامانه می‌باشد.

سامانه تماب با هدف جایگزینی بانک اطلاعاتی دیتاایز موجود در دفاتر مطالعات کشور و بهبود روند جمع آوری، تهیه و انتشار آمار منابع آبهای سطحی و زیرزمینی، برای اولین بار در سطح کشور بصورت پایلوت در شرکت آب منطقه ای استان البرز راه اندازی شد. هم اکنون فاز کشوری و نسخه ملی آن در شرکت مدیریت منابع آب ایران در دست اقدام می‌باشد.