آزادسازی ۳۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌های سبزواردرخراسان رضوی

مدیر امور منابع آب سبزوار استان خراسان رضوی ازآزادسازی و رفع تصرف 37هزار متر مربع حریم و بستر رودخانه های این شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، جواد توسلی افزود: ۳۷هزار مترمربع از زمین‌های تصرف‌شده حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستانهای سبزوار، داورزن و ششتمد، برای جلوگیری از بروز خسارات سیل، آزاد شد.

وی افزود:  عملیات آزادسازی حریم رودخانه های این ۳ شهرستان، طی ماههای گذشته به وسیله کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای، صورت گرفته است.

توسلی با اشاره به این که بیشترین تصرف در اراضی حریم رودخانه‌های شهرستان ششتمد، مناطق شمالی و بخش مرکزی سبزوار، روی داده بوداضافه کرد: این مداخلات با هماهنگی گروه گشت و بازرسی آب منطقه‌ای و دریافت دستور قضایی، آزادسازی شد.

مدیر امور منابع اب سبزوار تصریح کرد: طی سال های اخیر، بیش از ۲ هزار پرونده برای رفع تصرف اراضی بستر رودخانه های سبزوار، داورزن و ششتمد، تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد:آب منطقه‌ای با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی، با متخلفانی که در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت ویلا و خانه باغ می کنند، به صورت جدی برخورد می کند.

 امورمنابع آب ناحیه سبزوار، ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان را با برخورداری از ۱۸ درصد منابع آبی استان، زیر پوشش دارد.