رودخانه کینه ورس و اجرای عملیات آزادسازی آن

اصغرقربانی گفت: حدود 3600 متر مربع از محدوده رودخانه کینه ورس در شهرستان خرمدره پاکسازی و آزادسازی شد.

به گزارش برقاب: در خصوص اجرای عملیات آزادسازی رودخانه کینه ورس در روستای رحمت آباد زنجان،پس از شناسایی تخلف یکی از مالکین مجاور رودخانه کینه ورس که اقدام به درختکاری و تصرف بستر رودخانه نموده بود، ضمن طرح شکایت و اخذ حکم قضایی، با توجه به استنکاف متخلف از اعاده رودخانه به وضع سابق، امور منابع آب خرمدره ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی این شهرستان و با بکارگیری عوامل پیمانکار ،اقدام به آزادسازی بستر رودخانه در سطحی قریب به ۳۶۰۰ متر مربع نمود.

مدیر امورمنابع آب خرمدره عنوان داشت: با اجرای این حکم مالکیت دولت در اراضی بستر رودخانه تثبیت و از تصرف بستر رودخانه جلوگیری بعمل آمد و همچنین متخلف ملزم به جابجایی تنه درختان از بستر رودخانه و پاکسازی آن گردید.

قربانی خاطرنشان کرد: همچنین این امور اقدام به نصب بنر های اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی و جلوگیری از تخلیه نخاله در بستر و حریم رودخانه ها در سطح شهر خرم دره نموده است.

وی تصریح کرد: پس از پاکسازی رودخانه قوری چای از نخاله های ساختمانی با همکاری شهرداری خرمدره و در راستای فرهنگ سازی و جلوگیری از تکرار تخلف، بنر های اطلاع رسانی در سطح شهر خرمدره مکان یابی و نصب گردید.