مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد؛

آب مورد نیاز ۶۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری سبلان تا پایان خرداد تامین می شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با تداوم فعالیتها در جبهه های مختلف کاری در طرح شبکه آبیاری سبلان، آب مورد نیاز 600 هکتار از اراضی این شبکه تا پایان خرداد تامین می شود.

دکتر علی حیدری اناری عصر دیروز در بازدید از این طرح با بیان خبر فوق افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه جان تازه ای گرفته و امیدواریم طبق برنامه ریزی بعمل آمده بخش قابل توجهی از پروژه را در چند ماه آینده به نتیجه برسانیم.

وی ضمن قدردانی از عوامل پیمانکار و مشاور پروژه خواستار سرعت دادن به فعالیت ها در بخش های مختلف پروژه شد و اظهار داشت: مردم منتظر اقدامات شبانه روزی و جهادی برای تسریع در تکمیل پروژه ها هستند و ما باید به فعالیتهایمان سرعت بخشیم.

دکتر حیدری توجه به مباحث ایمنی و HSE در کارگاهها را یادآور شد و عنوان کرد: توجه به نکات ایمنی در کنار سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه باید مدنظر عوامل پیمانکار قرار گیرد تا مشکلی بوجود نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خاطرنشان کرد: طرح شبکه آبیاری سبلان جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو تعیین شده است و خوشبختانه برای اتمام آن در زمان مقرر منابع مالی و اعتباری مناسب پیش بینی شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح گفت: خوشبختانه طرح شبکه آبیاری سبلان در ماههای اخیر با تزریق اعتبارات روند پرشتابی گرفته است.

مهندس جبرائیل رمضانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای کار شبانه روزی برای مردم اظهار داشت: با تلاشهای شبانه روزی عوامل پیمانکاری امیدواریم طرح تا پایان مرداد ماه سالجاری به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: تکمیل و احداث فاز اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، بعنوان سرمایه گذار پروژه مذکور از محل تسهیلات ماده ۵۶ در شهرستان مشگین شهر، توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در حال انجام است که با تکمیل و اجرای این پروژه آب مورد نیاز بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد سبلان در استان اردبیل، تأمین خواهد شد.

شبکه آبیاری سبلان بالغ بر ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان مشگین شهر را تحت پوشش قرار داده است و با تکمیل فازهای بعدی تحول بزرگی در توسعه کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.