آب شرب در اصفهان لیتر به لیتر مدیریت می شود.

میزان تخصیص آب شرب به آبفای استان اصفهان از ۳۳۰ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۸۹ به ۳۲۱ میلیون متر مکعب در سال جاری رسیده است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش ۹ میلیون متر مکعبی تخصیص آب شرب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در دوازده سال گذشته افزود: به همین […]

میزان تخصیص آب شرب به آبفای استان اصفهان از ۳۳۰ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۸۹ به ۳۲۱ میلیون متر مکعب در سال جاری رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش ۹ میلیون متر مکعبی تخصیص آب شرب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در دوازده سال گذشته افزود: به همین دلیل مدیریت آب شرب در اصفهان به صورت لیتر به لیتر صورت می گیرد و سعی شده تا آب به صورت عادلانه بین شهروندان و روستاییان توزیع شود.

هاشم امینی افزود: هم اکنون بیش از ۸۷ درصد مشترکین خانگی کمتر از الگو آب مصرف می کنند و این امر بیانگر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در اصفهان است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه خاطرنشان ساخت: آبفای اصفهان هشت سال است که به طور مستمر در برنامه رادیویی جاری حیات مردم را به مصرف درست آب ترغیب می کند.

امینی تامین پایدار آب شرب جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان را ضروری برشمرد و اظهار داشت: راه اندازی سامانه دوم آبرسانی از نان شب برای اصفهانی ها واجب تر است چرا که درحال حاضر  برای تامین آب شرب پایدار با کمبود ۴.۳ مترمکعب  آب در ثانیه مواجه هستیم .

وی راه برون رفت از چالش کم آبی در اصفهان را بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی دانست و گفت: انتظار می رود در آینده نزدیک با راه اندازی فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی، مشکل کاهش فشار آب در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ برطرف شود.

در ادامه این مراسم مدیرعامل خیریه مهر کوثر گفت: این خیریه با هدف مصرف بهینه آب و جاری شدن دائمی زاینده رود در سال ۱۳۹۸ پایه گذاری و درسال ۹۹ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

حسین مولایی با اشاره به هدف فعالیت این خیریه که بهینه سازی مصرف آب در بخش های مختلف است، اعلام کرد: اعضای خیریه مهر کوثر که افراد صاحب نظر در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت هستند، تمام تلاش خود را برای نجات اصفهان از چالش کم آبی انجام می دهند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالیت داوطلبانه اعضای خیریه مهر کوثر در زمینه اطلاع رسانی به مسئولان و آموزش شهروندان با موضوع مصرف بهینه آب تجلیل شد.