آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تأمین آب شرب 70 روستای استان در طرح «جهاد آبرسانی» با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: آبرسانی به 28 روستا بهره‌برداری شده و مابقی پروژه‌ها نیز به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها باعث می‌شود که تعداد ۲۲۳۹۶ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان همدان، بهره‌مند می‌شوند.

بختیاری‌فر تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت مردمی با آغاز به کار دولت سیزدهم، رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه‌های روستاییان بود که در این راستا رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفت و تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاها، یکی از اهداف شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی تأکید کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، مطرح کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شده که مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است. این طرح، بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، اظهار کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده درراستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.