با جهاد آبرسانی محقق می شود:

آبرسانی به ۶ روستای بخش دندی در شهرستان ماهنشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی 6 روستای بخش دندی در شهرستان ماهنشان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان زنجان؛ در استان زنجان، یک طرح عمرانی به‌منظور بهبود شرایط زندگی روستاییان در حال اجراست. علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان، اخیراً اعلام کرده‌ است که با پیشبرد طرح جهاد آبرسانی، شش روستای بخش دندی در شهرستان ماهنشان به زودی از آب آشامیدنی پاک و سالم بهره‌مند خواهند شد.

این پروژه که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پیش می‌رود، به‌عنوان یکی از طرح‌های کلیدی جهاد آبرسانی در استان مطرح است. با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان، این پروژه زندگی بیش از ۷۰۰۰ نفر از ساکنان محلی را دگرگون خواهد کرد و آن‌ها را از آب سالم و دائمی بهره‌مند می‌سازد.

نادرخانی توضیحات بیشتری ارائه داده و بیان می‌کند که پروژه شامل ساخت ۱۰ کیلومتر خط انتقال و دو ایستگاه پمپاژ است که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. انتظار می‌رود این پروژه تا پایان دی‌ ماه سال جاری به اتمام برسد و با پایان یافتن کار، مصائب روستاهایی چون انگوران، چای کند، مغانلو، خاینیک، کپز و قره درق در زمینه تامین آب شرب پایدار برطرف شود.

شایان ذکر است که شهرستان ماهنشان با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر، در فاصله‌ای ۱۱۳ کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده است. این طرح آبرسانی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی ساکنین این مناطق دارد و نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌های روستایی به حساب می‌آید. بهبود دسترسی به منابع آب آشامیدنی، علاوه بر افزایش سطح بهداشت و سلامت عمومی، می‌تواند به رشد اقتصادی مناطق مورد نظر و تقویت کشاورزی پایدار نیز کمک کند. اهالی منطقه با ابراز خرسندی از این اقدامات، امیدوار به آینده‌ای روشن‌تر برای خود و فرزندانشان هستند.