آبرسانی به ۱۶۴ روستای استان خراسان شمالی در قالب طرح جهاد آبرسانی

آبرسانی به 164 روستای استان خراسان شمالی در قالب طرح جهاد آبرسانی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، «رضا نعیمی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق گفت: جهاد آبرسانی که از بزرگترین و فعال ترین پروژه عمرانی کشور است که با رویکرد گسترش عدالت در اقصی نقاط ایران، پایداری اجتماعی و توسعه زیرساختی کشور شکل گرفته است.

نعیمی افزود: طرح جهاد آبرسانی در قالب یک برنامه سه ساله تدوین شده و می بایست تا پایان دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا در سطح کشور با جلب مشارکت خیرین آبرسان، گروه های جهادی، قرارگاه سازندگی بسیج و سپاه و دیگر پیمانکاران از آب پایدار بهره مند شوند.

وی گفت: طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی نیز توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) از اردیبهشت ماه سال جاری این طرح در حال اجراست.

نعیمی اظهار داشت: این طرح شامل ۱۶۴ روستا از روستاهای استان خراسان شمالی در قالب چهار مجتمع روستایی به نام های مجتمع ۶۷ روستایی پایین دست سد شیرین دره، مجتمع ۲۹ روستایی زیدر سرانی در شهرستان های مانه  سملقان و بجنورد، مجتمع ۵۵ روستایی پرسه سو در شهرستان رازوجرگلان و مجتمع ۱۳ روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان می باشد.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه ها را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: با اجرای این پروژه ها که می بایست در مدت زمان ۳۰ ماهه اجرا گردند، ۶۷ هزار نفر از روستانشینان عزیز در خراسان شمالی از نعمت آب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشند.