مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

آبرسانی اضطراری به شهر زنجان با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طرح آبرسانی اضطراری به شهر زنجان به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان با اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر زنجان و اجرای طرح های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن در این شهر، ضرورت تامین آب پایدار زنجان بیش از پیش شده که شامل حفر چاه های اضطراری، اجرای خط انتقال کمربندی شمال شرقی زنجان، احداث مخزن ذخیره آب جدید و ایستگاه های پمپاژ می باشد.

وی افزود: آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان در قالب پروژه های جهاد آبرسانی با ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی و اجرای طرح های آبرسانی تک روستایی از دیگر طرح های عمده در شرکت آبفا استان زنجان می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فاضلاب نیز اقدامات شاخصی در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اجرایی شده است، گفت: در سال جاری ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در شهر زنجان اجرا و وارد مدار بهره برداری شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان نیز تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و مدول دوم این تصفیه خانه ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

جزء قاسمی با اشاره به ثبات قیمت آب و افزایش قیمت تمام شده اجناس و خدمات در شرایط ویژه اقتصادی کشور، کمبود بارش ها و وضعیت شکننده منابع آبی، گفت: با وجود این مشکلات، خدمات شرکت آب و فاضلاب بدون وقفه و پرشتاب تر از قبل ارائه شده و با همراهی مردم تابستان گذشته را بدون کمترین مشکل در ارائه آب سپری کردیم.