آببند یاتاقان توربین واحد ۲ نیروگاه مسجدسلیمان بهسازی شد

مدیر تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از عملیات موفقیت آمیز بهسازی آببند یاتاقان توربین واحد شماره 2 آن نیروگاه خبر داد.

به گزارش برقآب، “ابراهیم شجاعی”  گفت : توربین واحد ۲ نیروگاه مسجدسلیمان به علت اشکال طراحی در سیستم آببندی یاتاقان توربین باعث  فرار و نشتی روغن شده بود، این مشکل علاوه بر اعمال هزینه های هدر رفت روغن، ایجاد آلودگی های زیست محیطی را به دنبال داشت.

شجاعی افزود : پس از بررسی های بعمل آمده  توسط کارشناسان فنی سد و نیروگاه مسجدسلیمان و طی جلسه ای با تیم فنی و مهندسی شرکت تولید سد و نیروگاه مسجد سلیمان، به دلیل فرارسیدن پیک بار شبکه و حساسیت موضوع تصمیم گرفته شد پس از هماهنگی های لازم با سازمان آب و برق خوزستان و دیسپاچینگ ملی،  عملیات دمونتاژ توسط گروه اجرایی تخصصی ناحیه شروع گردد.

مدیر تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی با دمونتاژ یاتاقان و ارسال مجموعه سامپ دوار به کارگاه تراشکاری با ایجاد شیار جدید و نصب رینگ آببندی آلومینیومی، میزان فاصله هوایی مورد نظر به حد استاندارد اصلاح گردید که پس از نصب و راه اندازی شرایط روانکاری و خنک سازی بدون نشت و نرمال به بهره برداری رسید .

وی در پایان افزود : این عملیات با تلاش های جهادی تیم اجرایی شرکت تعمیرات و نظارت شرکت تولید در ۳ شیفت کاری با کاهش ۵۰ درصدی زمان اجرا با موفقیت به عنوان رکورد جدید اجرایی ثبت گردید.