آئین رونمایی از کتاب “تجزیه و تحلیل حوادث شبکه برق استان سمنان”

با حضور مدیرعامل ، معاونین بهره برداری و منابع انسانی و برخی از مدیران شرکت برق منطقه ای سمنان و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، از کتاب "تجزیه و تحلیل حوادث شبکه برق استان سمنان "  تالیف تعدادی از کارشناسان این شرکت ، در محل کتابخانه عمومی سمنان ، رونمایی شد.

مهندس مجید وفایی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت : این شرکت اهتمام ویژه ای جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کارکنان و خانواده آنان داشته که در این راستا اقداماتی چون توسعه کتابخانه شرکت و برگزاری مسابقات کتابخوانی در طول سال، انجام داده است.

وی نامگذاری کتابخانه شرکت برق منطقه ای سمنان را به نام یکی از شهدای مدافع حرم از دیگر اقدامات ارزشمند برشمرد و گفت : به منظور پاسداشت از ایثار و خودگذشتگی شهدای مدافع حرم ، کتابخانه این شرکت طی مراسمی در مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر به نام شهید مدافع حرم، شهید عباس دانشگر، نام گذاری گردید .

علیرضا امینیان، معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای سمنان با ارائه گزارشی از روند توسعه و‌تکمیل کتابخانه شرکت گفت: خرید کتاب هایی در زمینه های عمومی و تخصصی برق و تجهیز کتابخانه شرکت و توسعه فضای آن طی سال های اخیر به منظور استفاده بهتر کارکنان، از جمله اقدامات موثر در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده است.

محمد طاهریان ، مدیرکل کتابخانه های استان سمنان، با اظهار تشکر و قدردانی از توجه مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: این اداره آمادگی هرگونه همکاری جهت رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین کارکنان و خانواده آنان را دارد.

در این مراسم ، مهندس یاسر محمودیان، کارشناس رلیاژ شرکت برق منطقه‌ای سمنان و یکی از مولفین کتاب فوق، به نمایندگی از دیگر مولفین،  هدف از تالیف کتاب “تجزیه و تحلیل حوادث شبکه برق استان سمنان” را مستند سازی تجربیات و درس آموخته های ارزشمند کمیته تحلیل حوادث معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان و ثبت تلاش های همکاران این کمیته دانست و گفت: پس از برگزاری جلسات مستمر، تعدادی از حوادث چند سال اخیر توسط مولفین انتخاب، تحلیل مجدد و بازنویسی شد و پس از معرفی اصول و روشهای تجزیه و تحلیل حوادث شبکه برق، در قالب کتاب تنظیم گردید.

شایان ذکر است کتاب “تجزیه و تحلیل حوادث شبکه برق استان سمنان” حاصل تلاش آقایان غلامرضا اساسه ، یاسر محمودیان، اصغر چیتگران، امیر علامه، امیر مرادی فر، و خانم فهیمه طاهریان از کارکنان معاونت بهره برداری شرکت می باشد که با حمایت شرکت برق منطقه ای سمنان به چاپ رسیده است.

کتاب مذکور که با تصحیح و مقدمه آقای دکتر صنایع پسند، از اساتید بنام دانشگاه تهران، در ۵ فصل و ۱۱۵ صفحه به نگارش درآمده  و شامل موضوعاتی چون: روشهای تجزیه و تحلیل حوادث، اصول تحلیل حوادث و تحلیل چند نمونه از حوادث منتخب برق منطقه ای سمنان می باشد که می تواند مورد استفاده اساتید دانشگاه، دانشجویان و همچنین اهالی صنعت برق قرار گیرد.