نشست هماندیشی روابط عمومیهای آبفای تهران
نشست هماندیشی مدیر و روسای گروه دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی و مدیران روابط عمومی شرکتهای زیرمجموعه آبفای استان تهران با مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو برگزار شد.
در این نشست، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ضمن قدردانی از فعالیتهای برجسته مجموعه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حوزههای مختلف آموزش همگانی، افکارسنجی، رسانه و مدیریت مصرف آب، گفت: روابط عمومی شرکت ابفای استان تهران همواره جزو روابط عمومیهای برتر مجموعه صنعت آب و برق کشور بوده است.
وی مستندسازی فعالیتهای روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در قالب کتاب در مسیر نو را الگویی برای سایر روابط عمومیهای صنعت آب و برق خواند و افزود: روابط عمومی آبفای استان تهران در این کتاب به خوبی فعالیتهای خود را عرضه کرده است و یک روابط عمومی موفق ابتدا باید بتواند عملکرد خود را بهخوبی عرضه کند.
مقیمی با تاکید بر لزوم تداوم مسیر رو به پیشرفت روابط عمومی آبفای استان تهران، تصریح کرد: یکی از اولویتهای بخش آب، توجه به موضوع اقتصاد آب است چراکه هم شرکتهای آب و فاضلاب و هم شرکتهای برق بنگاههای اقتصادی هستند و تا زمانی که موضوع اقتصاد آب و برق مورد توجه قرار نگیرد، تحول بزرگی در این بخشها رخ نخواهد داد.
وی با بیان اینکه در کلانشهر بزرگی مانند تهران که برخلاف بسیاری از پایتختهای جهان هیچ رودخانهای از وسط آن نمیگذرد، همواره آب به هر زحمت و دشواری تامین و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اظهار داشت: تداوم حرکت در این مسیر عاقبت به بنبست خواهد خورد؛ بنابراین لازم است که شرکتهای آب و فاضلاب به عنوان یک بنگاه به موضوع اقتصاد آب توجه کنند و بخشی از این رویکرد، متوجه روابط عمومیهاست.
مقیمی همچنین بر لزوم ارزیابی علمی فعالیتهای روابط عمومی تاکید و تصریح کرد: بهرهگیری از مشاوران علمی و متخصصان حوزه جامعهشناسی در طراحی برنامههای روابط عمومی بسیار مهم است ضمن آنکه فعالیتهای فرهنگسازی بدون در نظر گرفتن موضوع آموزش و تهیه بستههای آموزشی منتج به نتیجه مثبت نخواهد شد.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان تهران نیز با تشریح عملکرد این دفتر در ۱.۵ سال اخیر، مهمترین دستاورد این دوره را کاهش ۲۵ میلیون مترمکعبی مصرف آب شهروندان تهرانی ناشی از اجرای برنامههای مدیریت مصرف خواند و گفت: این در حالی است که در سالهای اخیر با بیسابقهترین دوره خشکسالی، افزایش متوسط دما و افزایش جمعیت در استان و شهر تهران مواجه بودهایم.
بهنام بخشی یکی از رویکردهای مهم مجموعه روابط عمومی آبفای استان تهران را توجه به مدیریت مصرف آب در بین دانشآموزان و بانوان خانهدار برشمرد و افزود: اجرای پویشهایی نظیر “بانوی آب”، “آب بهتر است یا ثروت” و “تهران، شهر حساس به آب” و بهکارگیری ادبیاتی قابل فهم در شعارهای تبلیغاتی و ترویجی، با استقبال جامعه مخاطب مواجه شده بهگونهای که این پویشها هماکنون در سایر استانهای کشور نیز فراگیر شده است.
وی حضور مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت نیرو را که دارای پیشینه طولانی فعالیت در مجموعه روابط عمومیهای صنعت آب و برق بهویژه آب است، فرصت ویژهای برای برجستهسازی موضوع آب و ارائه تصویری از ارزش واقعی و بالای این مایه حیاتی دانست و آمادگی مجموعه روابط عمومیهای شرکت آب و فاضلاب استان تهران را برای همراهی کامل با برنامههای وزارت نیرو در حوزه روابط عمومی اعلام کرد.
ارسال دیدگاه