صافکاری خودروهای لوکس و خارجی
اما نگران نباشید، با متدهای جدید صافکاری که وجود دارد، زیبایی خودروی شما قابل بازگشت است.
صافکاری PDR برای اصلاح بدنه بدون رنگ
از جمله جدید ترین روش ها برای ترمیم بدنه خودرو بدون رنگ آمیزی مجدد، صافکاری به روش PDR است. البته این روش در صورتی کاربرد دارد که هنگام تصادف رنگ خودرو دچار ریزش نشده باشد.
با صافکاری PDR فرو رفتگی های خودروی شما بدون آسیب رنگ اصلاح می شود.صافکاری PDR روی تمام قسمت ها قابل اجرا است. البته قابل ذکر است که خود صافکاری PDR به متدهای مختلفی تقسیم می شود. برای مثال برای ترمیم قسمت های دوبل از صافکاری با دستگاه مکش و برای قسمت هایی مانند کاپوت خودرو از صافکاری با ابزار PDR استفاده می شود.
آنچه اهیمت دارد این است که با صافکاری به این روش افت قیمت بسیار ناچیز است. البته به این شرط که یک استاد کار حرفه ای اصلاح خودروی شما را انجام دهد.
صافکاران ماشین های مدل بالا و خارجی کاری بسیار حساس دارند زیرا کوچک ترین اعوجاج و یا باقی ماندن اثرات تصادف روی خودرو افت قیمت بالایی را سبب می شود. در نتیجه ممکن است موجب نا رضایتی مشتری گردد.
نانو سرامیک بدنه خودرو برای جلوگیری از آسیب
اگر روی ظاهر و درخشندگی خودروی خود بسیار حساس هستید، پیشنهاد می شود با اجرای نانو سرامیک خودرو قبل از وقوع حادثه، از خودروی خود محافظت کنید. البته لازم است به این نکته توجه کنید، سرامیک خودرو قابلیت محافظت بدنه خودرو از خراش های سطحی را دارد و توان جلوگیری از فرو رفتگی هایی که از تصادفات شدید منجر شده اند را ندارد.
سرامیک ها عمر های متفاوتی دارند، سه، پنج، هشت و … که به طبع هر چقدر عمر سرامیک بدنه خودروها بیشتر باشد هزینه پیاده سازی آن ها نیز بیشتر است.
مزیت دیگر سرامیک خودرو این است که شما کمتر نیاز به کارواش دارید و خودروی شما دیرتر کثیف شده همچنین با یک شستشوی سطحی مجدد تمیز می شود. علاوه بر آن از سوختن رنگ خودرو و کاسته شدن درخشش خودرو به خصوص در رنگ های تیره جلوگیری می کند.
تعمیر سپر خودروهای لوکس
یک سپر جلو و یک سپر عقب خودروها وجود دارد که معمولاً اولین قسمتی که آسیب می بیند یکی از این دو سپر می باشد. سپرهای امروزی بیشتر از جنس فایبرگلاس هستند و تعمیر آن ها امکان پذیر است. تعمیر سپر چه در خودروهای ایرانی و چه در خودرو های خارجی موجب افت قیمت نمی شود. ولی هزینه تعویض سپر معمولاً بالا است و تعمیر سپر خودروها به صرفه تر است.
سپر خودرو ها نیز مانند مابقی قسمت ها ممکن است نیاز به صافکاری و نقاشی و یا به علت شکستگی احتیاج به جوش فایبرگلاس داشته باشند.
سپر ها را به راحتی باز کرده و صافکاری می کنند و در صورتی نیاز کامل رنگ آمیزی کرده و مجدد روی خودرو نصب می کنند، البته امکان صاف کردن سپرها با صافکاری PDR نیز وجود دارد. ولی به علت اینکه مسئله افت قیمت در سپرها مطرح نیست انتخاب روش تعمیر به راحتی تغییر می کند. حتی در صورت شکستگی سپر خودرو از جوش فایبرگلاس و یا جوش پلاستیک استفاده می شود و سپر مجدد رنگ آمیزی می گردد.
درصورتی که سپر به شدت تخریب شده باشد و امکان بازسازی وجود نداشته باشد سپر تعویض می گردد.
با این حال تعمیر سپر خودروی های لوکس نیز امری حساس است. درست است که سپر تصادفی موجب کاهش قیمت نمی شود ولی اگر به خوبی اصلاح نشده باشد و آثار جوش فایبرگلاس روی آن بماند و… قطعاً از زیبایی خودروی شما کم می کند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0