گرامیداشت ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق (ع)

مراسم گرامیداشت سال یاد ارتحال امام خمینی (ره)، سالگشت واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنین سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در شرکت توزیع برق سمنان برگزار شد. استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان در این آئین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد گفت: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطف […]

مراسم گرامیداشت سال یاد ارتحال امام خمینی (ره)، سالگشت واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنین سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در شرکت توزیع برق سمنان برگزار شد.

استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان در این آئین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد گفت: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطف و آغازین در جریان شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امام راحل آن حرکت را آغاز و ۱۵ سال بعد در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این حرکت به سرانجام رسید.

حجت الاسلام رضا طاهریان با اشاره به این که امسال، سی و دومین سال یاد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی را پاس می داریم اظهار داشت: امام خمینی بعد از پیروزی این نظام الهی، ده سال رهبری جمهوری اسلامی را به عهده داشتند و در طی این مدت، به بهترین شکل ممکن، اداره مردم و جامعه را عهده دار بوده و این انقلاب یک الگویی بی بدیل برای عالم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پس از رحلت امام در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، خبرگان رهبری با حرکتی مدبرانه و مسئولانه، با انتخاب شایسته حضرت آیت ا… خامنه ای به رهبری، باعث شد تا جریان ولایت فقیه و استمرار این نظام مقدس، تداوم یابد.

حجت الاسلام طاهریان با تبیین فضایل و مناقب ششمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت یادآور شد: امام صادق علیه السلام، بنیان گذار واقعی جریان تشیّع است و مکتب آن حضرت، سراسر علم، اجتهاد و تفکر است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) که خداوند متعال به حضرت موسی وحی فرموده اشاره کرد و افزود: سه خصلت بندگان من موجب تقرّب به خدا می گردد که شامل زاهد بودن و بی رغبتی به دنیا، پرهیز از گناهان و سوم آن که از خشیّت من اهل گریه باشند و از فراغ و دوری ام بگریند و اینها افرادی هستند که به بهشت وارد شده و در بالاترین جایگاه قرار خواهند گرفت.