مشترکان تجاری با حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در برق مشمول پاداش می شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مشترکان تجاری درصورت کاهش ۱۰درصد دیماند مصرفی نسبت به ۳ ساعت قبل ساعات توافق شده برای همکاری در بازه زمانی اول تیر تا پایان مرداد سال جاری از ساعت۱۱ الی ۱۵ مشمول پاداش همکاری خواهند شد. فرشید رستمی، با بیان اینکه حدود ۱۰درصد مشترکان […]

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مشترکان تجاری درصورت کاهش ۱۰درصد دیماند مصرفی نسبت به ۳ ساعت قبل ساعات توافق شده برای همکاری در بازه زمانی اول تیر تا پایان مرداد سال جاری از ساعت۱۱ الی ۱۵ مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

فرشید رستمی، با بیان اینکه حدود ۱۰درصد مشترکان استان را مشترکان تجاری تشکیل  می دهند، اظهارداشت: در سال گذشته تعداد ۲۲۹ مشترک تجاری درسطح استان در طرح‌های پیک سایی برق مشارکت کردند و مشمول دریافت۳۸۱  میلیون ریال پاداش شدند. وی یادآورشد:  در سال جاری  ۳۴۵ تفاهم نامه با مشترکان تجاری منعقد شده است که امیدواریم بر اساس تفاهم نامه های فی مابین و بکارگیری روش های مدیریت مصرف، میزان بار مصرفی در این بخش کاهش یابد.

رستمی، جایگزین کردن لامپ های LED  به جای لامپ های پرمصرف رشته ای، گازی یا مدادی عدم استفاده از ریسه های پرمصرف و خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده از دورکندکولرهای آبی و سایر وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ و استفاده از سایه بان بروی کولرها از جمله راهکارهای مفید در زمینه مدیریت مصرف برق در واحدهای تجاری دانست و افزود: وسایل برقی بخش تجاری از جمله لوازم روشنایی، تجهیزات سرمایشی،یخچال ها و فریزرها مصرف بالایی دارند که با تعمیرات به موقع آنها، انتخاب محل مناسب برای این وسایل درمغازه ها، شرکت ها و ساختمان های تجاری ، بازارها و پاساژها و جلوگیری از اتلاف انرژی با استفاده از پنجر ه های دوجداره ، درب های اتوماتیک می توان مصرف برق را کاهش داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خاموش کردن سایر لوازم برقی پس از خروج از محل کار، بهره گیری هرچه بیشتر از نور طبیعی در روز از دیگر راهکار‌های صرفه جویی انرژی برق در واحد‌های تجاری هستند که به بکارگیری آنان درمصارف بخش تجاری به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، درخاتمه ابراز امیدواری کرد: کلیه مشترکان استان، با کاهش و مدیریت بهینه مصرف برق و حذف موارد غیرضرور به ویژه در ساعات ۱۸-۱۲ ، صنعت برق را در ارائه هرچه بهتر خدمات و تامین برق پایدار به منظور بهره مندی همگانی از نعمت انرژی برق یاری نمایند.