خشکی کامل چاه های فلمن

جاری نبودن آب در زاینده رود منجر به خشک شدن کامل چاه های فلمن شده است. مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلوده بودن آب چاه های فلمن منتشر شده است اشاره کرد و گفت: امسال آبدهی تمام چاه […]

جاری نبودن آب در زاینده رود منجر به خشک شدن کامل چاه های فلمن شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلوده بودن آب چاه های فلمن منتشر شده است اشاره کرد و گفت: امسال آبدهی تمام چاه های فلمن در حاشیه زاینده رود، به صفر رسیده و از مدار بهره برداری خارج شده اند.

فهیمه امیری افزود: این که گفته می شود پساب نیروگاه برق اسلام آباد وارد چاه های فلمن شده و آن را آلوده کرده است صحت ندارد زیرا اولاً این نیروگاه پایین تر از چاه های فلمن واقع شده و پساب آن وارد رودخانه نمی شود، ثانیاً چاه های فلمن به طور کلی خشک شده و آبی برای استحصال ندارد.

وی با بیان این که آب مورد نیاز ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای استان از تصفیه خانه آب باباشیخ علی تامین می شود گفت: کیفیت آب شرب و حفظ سلامت شهروندان خط قرمز آبفای استان اصفهان است و به همین دلیل آب توزیع شده در شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ به صورت مستمر توسط کارشناسان کنترل کیفی آزمایشگاه شرکت آبفا و مرکز بهداشت محیط استان مطابق با استاندارد های ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱  مورد پایش و آزمایش قرار می گیرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به این که هیچ گونه موارد ابتلا به بیماری های گوارشی از طریق آب شرب از سوی مرکز بهداشت استان گزارش نشده است افزود: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، آب موجود در شبکه آبرسانی ۹۸ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش آبفای استان اصفهان کاملاً سالم است و نیاز به جوشاندن و یا تصفیه مجدد ندارد.