تولید بیش از ۵۴۱ هزار مگاوات ساعت انرژی ناخالص در نیروگاه شیروان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: انرژی ناخالص تولیدی نیروگاه شیروان در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به بیش از ۵۴۱ هزار مگاوات ساعت رسید. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید یحیی نوبخت” با اعلام این خبر افزود: به همت کارکنان متخصص این نیروگاه در راستای آمادگی واحدها با بیش از ۷۰۰ هزارمگاوات ساعت، میزان تولید انرژی […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: انرژی ناخالص تولیدی نیروگاه شیروان در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به بیش از ۵۴۱ هزار مگاوات ساعت رسید.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید یحیی نوبخت” با اعلام این خبر افزود: به همت کارکنان متخصص این نیروگاه در راستای آمادگی واحدها با بیش از ۷۰۰ هزارمگاوات ساعت، میزان تولید انرژی خالص برق در نیروگاه شیروان بیش از ۵۳۲ هزار مگاوات ساعت بوده است. این در حالی است که درفروردین‌ماه ۱۳۹۹ (مدت مشابه در سال گذشته)، این عدد حدود ۲۴۷ هزار مگاوات ساعت بوده است.
وی در ادامه افزود از این میزان تولید حدود ۱۴۹ هزار مگاوات ساعت سهم واحدهای بخار  و ۳۹۳ هزار مگاوات ساعت سهم واحدگازی بوده است.
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با شش واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات باراندمان ۴۵.۵ درصد در مدار تولید بوده و نقش بسیار بزرگی در تولید برق مصرفی کشور دارد.