بهره برداری از ۲ طرح آب و فاضلاب شهری در کاشان

طرح‌های پکیج تصفیه‌خانه وخط انتقال فاضلاب قمصر و مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان روز دوشنبه در هفته پنجم پویش #هر هفته-الف-ب-ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در کاشان بهره‌برداری شد. به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، پکیج تصفیه‌خانه و خط انتقال فاضلاب […]

طرح‌های پکیج تصفیه‌خانه وخط انتقال فاضلاب قمصر و مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان روز دوشنبه در هفته پنجم پویش #هر هفته-الف-ب-ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در کاشان بهره‌برداری شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، پکیج تصفیه‌خانه و خط انتقال فاضلاب قمصر با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و مخزن ذخیره بتنی جوشقان‌قالی به ظرفیت یک هزار متر مکعب به همراه تاسیسات وابسته با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبکه و تامین آب پایدار در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی در این آئین با ابراز خرسندی از بهره‌برداری سریع ۲ طرح آبرسانی و فاضلاب در قمصر و جوشقان قالی، اجرا و تکمیل طرح فاضلاب شهرهای نطنز، کامو و چوگان در نزدیکی شهر جوشقان قالی، مطالعه و اجرای طرح بادرود خالدآباد در خطه کویر و جوار امامزاده آقاعلی عباس (ع) و همچنین ارسال دستور تغییر تعرفه برق گرمسیری بخش امامزاده نطنز در هشت کیلومتری آران و بیدگل را از وزیر نیرو خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز در این مراسم گفت: پکیج تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب در روز و ۱۱۰۰متر خط انتقال که تمامی آن در مسیر سنگی و دل کوه انجام شد به بهره‌بردای رسیده است.
محمدرضا اسدی یکی از مسایل و مشکلات منطقه به‌ویژه مسکن مهر را شرایط سخت سنگلاخی زمین برای اجرای این طرح دانست و افزود: با بهره‌برداری از طرح پکیج تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر به استانداردهای زیست محیطی و شرایط خوب و پایدار بهداشتی رسیدیم.
وی اظهار امیدواری کرد با ادامه طرح، مدول‌های بعدی نیز تکمیل و برای همیشه مشکل فاضلاب قمصر برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان درباره مخزن استوانه‌ای شکل ذخیره بتنی شهر جوشقان قالی نیز گفت: جوشقان از قبل با مشکلات آبرسانی مواجه بود که اکنون با اجرای این طرح، ضریب ذخیره ابرسانی در این شهر با تعداد ۲۰۰۰ فقره انشعاب از ۴ دهم متر مکعب به ازای هر اشتراک به ۹ دهم متر معکب رسیده است  تا شاهد پایداری بهتر و بیشتر در این ۲ شهر باشیم.
وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح‌های تصفیه آب در تامین مصارف مجاز و ارتقای بهداشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اظهار داشت: تا پایان دولت ۱۶ تصفیه خانه به بهره‌برداری می‌رسد و جمع این تصفیه طی هشت سال گذشته تا به امروز به ۸۵ مورد و تا پایان دولت به ۱۰۱ مورد می‌رسد.
دکتر اردکانیان ضمن اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد تصفیه فاضلاب افزود: اقدامات بسیار خوبی در زمینه تاسیس تصفیه خانه صورت گرفته است و این اقدامات تا پایان دولت بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تداوم دارد.
اهالی ۱۲ شهر و ۶۶ روستا از توابع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از خدمات شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان بهره‌مند هستند.
هفت طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی امروز با حضور وزیر نیرو در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.