بررسی مشکلات آب روستای خانیک

در این جلسه که با حضور بخشدار کاخک، سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد، ریاست اداره آب و فاضلاب کاخک، در معیت دهیار، اعضای شورای اسلامی، هیات امنا و مالکین قنات و روحانی روستا برگزار گردید، مشکلات تامین آب شرب روستا مورد بررسی قرار گرفت. با توجه کاهش نزولات آسمانی و نیز به دلیل قطعی‌های […]

در این جلسه که با حضور بخشدار کاخک، سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد، ریاست اداره آب و فاضلاب کاخک، در معیت دهیار، اعضای شورای اسلامی، هیات امنا و مالکین قنات و روحانی روستا برگزار گردید، مشکلات تامین آب شرب روستا مورد بررسی قرار گرفت.
با توجه کاهش نزولات آسمانی و نیز به دلیل قطعی‌های مکرر برق و خارج شدن چندین باره منابع تولید آب مجتمع آبرسانی فجر از مدار بهره‌برداری و از سوی دیگر افزایش دما در طول روز، مصرف بالای مردم و البته بعضا مصارف غیرمجاز آب شرب برای آبیاری باغات و باغچه‌ها و نیز دامداری‌ها، مزید بر علت شده تا تامین آب شرب در این روستا و دیگر روستاهای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی با چالش جدی روبرو شود.
در حال حاضر امور آبفا گناباد با عملیات آبرسانی به ۶ روستای تحت پوشش مجتمع فجر (دیسفان – خانیک – کلات – فخ – سنجتک – محمد آباد) با ۴ دستگاه تانکر سیار به صورت شبانه روزی در حال تامین آب و سقایی اهالی عزیز این منطقه است.