افتتاح دومین طرح ملی آبرسانی به بشاگرد

دومین طرح بزرگ و ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد، نخستین طرح فاضلاب روستایی استان در روستای  “تیاب” شهرستان میناب و آب شیرین کن مهدی آباد در شهرستان بندرعباس با دستور وزیر نیرو از طریق ارتباط ویدئویی و با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.  “امین قصمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم بهره […]

دومین طرح بزرگ و ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد، نخستین طرح فاضلاب روستایی استان در روستای  “تیاب” شهرستان میناب و آب شیرین کن مهدی آباد در شهرستان بندرعباس با دستور وزیر نیرو از طریق ارتباط ویدئویی و با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

 “امین قصمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه ها که در شهر گوهران بشاگرد برگزار شد، با اشاره به اجرای این پروژه ها افزود: با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم، گام دوم و اساسی در تامین آب روستاهای بشاگرد برداشته شد و مردم شهر و گوهران و ۱۳ روستای مسیر ازنعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

وی افزود: گام اول تامین نیاز آبی این شهرستان سال گذشته به سرانجام رسید که با بهره برداری از خط انتقال آب از سد جگین تا سردشت، یک شهر و ۵۷ روستای مسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امسال و در آستانه تابستان نیز شاهد تحقق وعده دیگر دولت در اجرایی شدن گام اساسی خدمت به منطقه محروم بشاگرد هستیم که با بهره برداری آن در گام نخست، شهر گوهران و ۱۳ روستای مسیر به آب پایدار و سالم دسترسی پیدا کردند.

قصمی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: به منظور تکمیل این طرح در فاز اول اقداماتی از جمله اجرای ۹۵ کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی از سد سهران تا گوهران، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲ باب مخزن به ظرفیت شش هزار و ۷۷۰ متر مکعب، سه باب ایستگاه پمپاژ و حفر دو حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گفته وی، در این فاز جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از نعمت آب شرب بهره مند شدند که با تکمیل فازهای دیگر جمعیت بهره مند افزایش خواهد یافت.

“تیاب” نخستین روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به افتتاح پروژه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب روستای “تیاب” میناب اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه تیاب ۸۸۰ متر مکعب ظرفیت دارد که به منظور تکمیل این پروژه ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری، دو کیلومتر خط انتقال و چهار باب ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل فاز نخست این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد، با بهره برداری از این پروژه ۵۱۰۰ نفر از این ظرفیت بهره مند شدند.

وی همچنین به بهره برداری از آب شیرین کن مهدی آباد اشاره کرد و افزود: با افتتاح این پروژه ۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۲۲ نفر از نعمت آب شیرین بهره مند شدند.

به گفته قصمی، آب شیرین کن مهدی آباد، ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ متر مکعب آب در روز را داراست.