اجرای پروژه مدیریت بار و انرژی صنعت به صورت پایلوت کشوری در استان یزد

دهمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان یزد با حضور مدیران عامل و معاونین شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه اکثر صنایع حوزه برق منطقه ای، صنایع فولادی هستند تصریح کرد: در مصوبه […]

دهمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان یزد با حضور مدیران عامل و معاونین شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه اکثر صنایع حوزه برق منطقه ای، صنایع فولادی هستند تصریح کرد: در مصوبه اخیر هیئت وزیران، بخش عمده مدیریت بار به صنایع فولاد و سیمان اختصاص دارد و این در حالی است که ۲۷ مورد از ۳۱ صنعت استان در بخش آهن و فولاد هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اینکه دو واحد نیروگاه سیکل ترکیبی استان از مدار خارج شده‌‌اند افزود: بر اثر این اتفاق حدود ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق در استان کاهش یافت که همکاران ما در حال تلاش برای بازگردانی این دو واحد به مدار تولید هستند.

اسدی وجود دیزل‌های اضطراری در ادارات، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همکاری ادارات می‌بایست بین ساعات ۸ تا ۱۳ با صنعت برق استان صورت گرفته و در ایام پیک بار ضمن کمک به مجموعه استان، فشار کمتری به مردم و بخش خانگی وارد شود. همچنین پیگیری لازم برای مجهز شدن مراکز اداری و حساس به مولد اضطراری صورت گیرد

وی مدیریت مصرف خانه به خانه را یکی از طرح‌های یاری دهنده در حوزه کاهش مصرف انرژی برق در استان برشمرد و افزود: می‌بایست پس از دریافت بازخورد و سنجش میزان اثرگذاری طرح مذکور، نتایج را به شرکت توانیر ارجاع داده و ابلاغ این شرکت را برای اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه به صورت گسترده در سطح استان دریافت کنیم تا این طرح یاریگر ما در عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ باشد.

وی ادامه داد: آموزش مجازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از اقدامات مثبت انجام شده بود که با همکاری و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ساتبا و صنعت برق استان انجام شده و امیدواریم اثرات مثبت آن را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد همچنین با اشاره به ابلاغ طرح پایلوت مدیریت بار صنعت با در نظر گرفتن مدیریت مصرف زمستان و پیک بار تابستان توسط شرکت توانیر به صنعت برق استان تصریح کرد: این اتفاق برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان یزد اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا با برنامه ریزی و  تدوین شرح خدمات پروژه برنامه‌‌ای جامع  مدیریت بار و انرژی تدوین نموده و کشور را نیز از نتایج آن بهره مند سازیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش مجموعه همکاران خود در صنعت برق استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های صنعت برق استان همکاری و هماهنگی خوبی داشته‌‌اند و در بخش خانگی خاموشی کمتری رقم خورده است و امیدواریم با تداوم همکاری کلیه مشترکین بتوانیم به خوبی از پیک بار سال ۱۴۰۰ عبور کنیم.

عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز صنعت برق استان یزد را واحدی یکپارچه و با هدف واحد دانست و افزود: خوشبختانه همراهی و همکاری مناسب شرکت‌های صنعت برق استان یزد باعث شده تاکنون مشکل حادی اتفاق نیفتد و به خاطر این موضوع از همکارانمان در شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد که از نظر همدلی در کشور بی‌نظیرند قدردانی می‌کنیم.