معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر:

پروژه های برق گیلان، از پروژه‌های مهم کشوری می باشند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در بازدید از پروژه های مهم شرکت برق منطقه ای گیلان، پروژه های برقی شرکت را از پروژه‌های حساس و مهم کشوری عنوان کرد.

گلاب کش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: پروژه پست انتقال غرب رشت و پروژه خط چهار مداره  پرسر- انزلی- غرب رشت- رشت شمالی شرکت برق گیلان، از پروژه های ملی و مهمی هستند که از نظر پایداری شبکه برق کشور، برای شرکت توانیر بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارند.
وی افزود: این دو پروژه مهم زیربنایی باید با مدیریت و تدابیر لازم، پیش از موعد پیک بار سال آینده و در اردیبهشت ماه به بهره برداری رسیده و  وارد مدار شوند.
گلاب کش گفت: برای تحقق این مهم،در نشستی با پیمانکاران و مشاورین در برق منطقه ای گیلان، مسائل و مشکلات مورد نظر بررسی و مقرر شد شرکت توانیر در حد توان در تامین منابع مالی حمایت کند تا  بر اساس تعهدات پیمانکاران و  حمایت‌های لازم با توجه به روند پیشرفت، این پروژه ها در موعد مقرر افتتاح و به بهره برداری برسند.
بهمن داراب زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: دو پروژه خط چهارمداره پرسر – انزلی-غرب رشت- رشت شمالی و پست انتقال غرب  رشت از اولویت‌های اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان و از ماموریت های حساس شرکت می باشند.
وی افزود: این پروژه ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند و انشاءا… با تامین منابع مالی قبل از پیک بار سال ۱۴۰۲ بهره برداری و وارد مدار خواهند شد.
وی اضافه کرد: در استان گیلان علاوه بر این دو پروژه مهم، پروژه های دیگری که جزء پروژه های اولویت دار  شرکت توانیر می باشد را نیز دردست اجرا داریم.
بهمن داراب زاده گفت: با بهره برداری از پست غرب رشت و اتصالات مربوطه، بارگیری پست های انتقال شهدای نفوت، رشت شمالی ،عضدی ،سیادتی که در حال حاضر در وضعیت بحرانی قرار دارند تا حد قابل قبولی بهبود یافته و تلفات انتقال توان در سطح ولتاژ ۶۳ کیلوولت شبکه گیلان نیز کاهش محسوس خواهد یافت.
وی افزود: پروژه خط ۴ مداره نیز علاوه بر ایجاد بستر انتقال توان از نیروگاه پره سر به نواحی مرکزی و جنوبی گیلان، کمک شایانی به کاهش بارگیری خطوط انتقال موازی(پره سر -نفوت و پره سر- لاکان که در زمره خطوط انتقال با بارگیری بالا در سطح کشور شناخته می شوند ) خواهد نمود. همچنین این پروژه ها، بخشی از راهکار اصلی رفع حبس تولید برق استان بوده و این امر بیانگر نقش حیاتی آنها در تامین بار و ارتقای پایداری شبکه سراسری است.